Alstom levererar sitt ERTMS nivå 2-signalsystem till Belgien

- Kontrakt värt 70 miljoner euro

Alstom har tecknat ett kontrakt värt 70 miljoner euro[1] att leverera ATLAS 200 signalutrustning till den belgiska operatören SNCB-NMBS[2] för 449 tåg i kommersiell drift. Leverans kommer att påbörjas under 2016.

Kontraktet omfattar konstruktion, tillverkning, tester och godkännande av utrustning för fem olika typer av tåg, samt leverans och underhåll av signalsystemen under en tioårsperiod. Utrustningen kommer att monteras på tågen av SNCB-NMBS. Den ATLAS 200 ERTMS [3] nivå 2-lösning som valts uppfyller senaste tekniska specifikationer för driftskompatibilitet [4].

Läs hela pressmeddelandet här.

Presskontakt
Ulrika Andersson, Kommunikationsdirektör Alstom Skandinavien, tel. +46 (0)8 723 32 84
ulrika.andersson@alstom.com

Om Alstom Transport

Alstom Transport arbetar för hållbara transporter. Företaget utvecklar och marknadsför det mest kompletta sortimentet av system, utrustning och tjänster inom järnvägssektorn. Alstom Transport hanterar fullständiga transportsystem, inklusive tåg, signalutrustning, underhåll, modernisering och infrastruktur, och kan därför erbjuda integrerade lösningar. Alstom Transports försäljning uppgick till 5,9 miljarder euro under räkenskapsåret 2013/14. Alstom Transport har cirka 28 300 anställda i över 60 länder.

Taggar: