Kent Söderström ny VD i Alternativa!

Report this content

Kent Söderström tillträder idag som ny VD för Alternativa aktiemarknaden. Kent var med och startade Alternativa 2003 och har sedan dess suttit i styrelsen. Dessutom har Kent varit operativ i bolaget sånär som på perioden 2010-2013 då har var CFO i Rabbalshede Kraft AB. Kent är civilekonom från Stockholms Universitet och har tidigare bl a varit chef för marknadsövervakningen på Stockholmsbörsen och CFO på Trio AB.

Avgående VD Carl Johan Högbom tillträder som vice ordförande i Alternativas styrelse och kvarstår som operativ på deltid.

Alternativas ordförande Per H Börjesson säger i en kommentar:
Carl Johan och Kent har lett Alternativa tillsammans sedan starten för 11 år sedan. Nu gör vi en intern rockad och låter Kent ta över stafettpinnen som VD samtidigt som Carl Johans nya roll ger honom möjlighet att lägga mer tid på sina övriga uppdrag inom aktiemarknaden.

För ytterligare information kontakta;
 Kent Söderström, VD, tel: 08-673 1790, e-post: kent@alternativa.se
 Per H Börjesson, ordförande, tel: 08-545 81340
___________________________________________________________

Alternativa står sedan 2003 under Finansinspektionens tillsyn och erbjuder handel i onoterade bolag och finansiell företagsrådgivning. För närvarande handlas ett drygt 30-tal bolag på marknadsplatsen samtidigt som Alternativas investerarnätverk består av cirka 6500 privata och institutionella placerare. Alternativa är även etablerade i Frankrike. För mer information se gärna www.alternativa.se