Alvestaglass AB: Försäljningen ökade med 52% undernovember jämfört med föregående år

Report this content

Under november 2016 uppgick försäljningen till 4,1 MSEK (2,7 MSEK) vilket motsvarar en tillväxt på 52%.

Ackumulerat för jan-nov 2016 uppgår nettoomsättningen till 51,8 MSEK (40,5 MSEK), vilket motsvarar en tillväxt om 28%.

- Vi kan konstatera en fortsatt fantastisk tillväxt i november månad efter en rekordmånad i oktober. Våra marknadsandelar i dagligvaruhandeln ökar stadigt och samtliga produktsegment står för en stark tillväxt. Extra glädjande är att vår EKO Vanilj ökar kraftigt efter att vi blev utsedda till bästa vaniljglass i Aftonbladets stora sommartest. Bland våra specialprodukter är det fortsatt protein- och veganglassen som fortsätter att slå försäljningsrekord. Vi har också genomfört ett antal butikskampanjer som har fått ett bra genomslag på försäljningen, säger Richard Hertvig, VD Avestaglass.

För frågor om bolaget, vänligen kontakta:
Richard Hertvig, VD
E-post: richard@alvestaglass.se

Om Alvestaglass AB

Alvestaglass AB ska genom sitt nytänkande kvalitativa glassutbud, höga servicegrad med egen distribution och rimliga priser tilltala den nordiska glasskonsumenten. Bolaget genomförde under våren 2016 en nyemission genom sk crowd-funding via Pepins Group AB.

Handel i ägarbolaget Alvestaglass Partners Sweden AB kommer ske vid fyra tillfällen om året via Pepins Market. För mer information se www.pepins.com/marknad. Alvestaglass AB Verkstadsgatan 5 352 46 Växjö Tel: 0470 – 72 91 78 info@alvestaglass.se Hemsida: www.alvestaglass.se
Tidplan för finansiell rapporteringBokslutskommuniké 2016: 6 mars 2017

Citat

Vi kan konstatera en fortsatt fantastisk tillväxt i november månad efter en rekordmånad i oktober. Våra marknadsandelar i dagligvaruhandeln ökar stadigt och samtliga produktsegment står för en stark tillväxt. Extra glädjande är att vår EKO Vanilj ökar kraftigt efter att vi blev utsedda till bästa vaniljglass i Aftonbladets stora sommartest. Bland våra specialprodukter är det fortsatt protein- och veganglassen som fortsätter att slå försäljningsrekord. Vi har också genomfört ett antal butikskampanjer som har fått ett bra genomslag på försäljningen.
Richard Hertvig, VD