Alvestaglass AB: Försäljningen ökade med 60%under juli jämfört med föregående år

Report this content

Under juli 2018 uppgick försäljningen till 13 221 tkr (8 276 tkr), vilket motsvarar en tillväxt om 60%.

Ackumulerat för januari - juli 2018 uppgår nettoomsättningen till 76 564 tkr (48 453 tkr), vilket motsvarar en tillväxt om 58%.

- Vi är alla överens om att vi haft en fantastisk sommar och glassbranschen har
Vädret har påverkat försäljningen positivt men största delen bygger på organisk
tillväxt. Vi har med framgång lanserat nya pinnglassar under LOHILO och även
förvärvat varumärket Popfruit. Nu jobbar vi hårt inför kommande
produktlanseringar vecka 38, säger Richard Hertvig, VD Alvestaglass AB

För frågor om bolaget, vänligen kontakta:

Richard Hertvig, VD E-post: richard@alvestaglass.se Telefon: 070-886 94 44

Om Alvestaglass AB Alvestaglass AB ska genom sitt nytänkande kvalitativa glassutbud, höga servicegrad med egen distribution och rimliga priser tilltala den nordiska glasskonsumenten. Bolaget genomförde under våren 2016 en nyemission genom sk crowd-funding via Pepins Group AB.
Handel i ägarbolaget Alvestaglass Partners Sweden AB har tidigare skett vid fyra tillfällen per år via Pepins Market.Fr o m augusti 2018 kommer handel att ske varje månad. För mer information se www.pepins.com/marknadNästa ordinarie handelstillfälle med aktien på Pepins inleds den 15 augusti 2018.

Alvestaglass AB Verkstadsgatan 5 352 46 Växjö Tel: 0470 – 72 91 78 info@alvestaglass.se Hemsida: www.alvestaglass.se

Citat

- Vi är alla överens om att vi haft en fantastisk sommar och glassbranschen har blomstrat. Vi har en tillväxt på 60% i juli och totalt på året ungefär samma ökning. Vädret har påverkat försäljningen positivt men största delen bygger på organisk tillväxt. Vi har med framgång lanserat nya pinnglassar under LOHILO och även förvärvat varumärket Popfruit. Nu jobbar vi hårt inför kommande produktlanseringar vecka 38
Richard Hertvig, Vd Alvestaglass