Alvestaglass AB: Försäljningen ökade med 66%under augusti jämfört med föregående år

Report this content

Under augusti 2018 uppgick försäljningen till 13 221 tkr (8 314 tkr), vilket motsvarar en tillväxt om 66%.

Ackumulerat för januari - augusti 2018 uppgår nettoomsättningen till 90 372 tkr (56 767 tkr), vilket motsvarar en tillväxt om 59,2%.

- Tillväxttakten för Alvestaglass är fortsatt lika stark i augusti. Framförallt är det exporten som driver tillväxten och som ökar månad för månad. LOHILO står för den största ökningen men även NICK´s ICECREAM visar starka tillväxttal. Glädjande är också att samtliga våra produktkategorier ökar jämfört mot föregående år, säger Richard Hertvig, VD Alvestaglass AB.

För frågor om bolaget, vänligen kontakta: Richard Hertvig, VD E-post: richard@alvestaglass.se Telefon: 070-886 94 44

Om Alvestaglass AB Alvestaglass AB ska genom sitt nytänkande kvalitativa glassutbud, höga servicegrad med egen distribution och rimliga priser tilltala den nordiska glasskonsumenten. Bolaget genomförde under våren 2016 en nyemission genom sk crowd-funding via Pepins Group AB.

Handel i ägarbolaget Alvestaglass Partners Sweden AB har tidigare skett vid fyra tillfällen per år via Pepins Market. Fr o m augusti 2018 sker handel varje månad. För mer information se www.pepins.com/marknadNästa ordinarie handelstillfälle med aktien på Pepins inleds den 12 september 2018.

Citat

Richard Hertvig, VD Alvestaglass AB