Amasten Holding AB (publ) kallar till extra bolagsstämma

Styrelsen i Amasten Holding AB (publ), org. nr. 556580-2526, har beslutat att ställa in den extra bolagsstämman den 2 december 2013 och kommer samtidigt att kalla till ny extra bolagsstämma den 19 december 2013. Den nya kallelsen kommer att pressmeddelas senare under dagen.

_________________________________________________________________________________

Amasten Holding AB (publ) shares are listed on the Nasdaq OMX First North since january 28th, 2013.
Mangold Fondkommission AB is Certified Adviser to Amasten Holding AB (publ), for more information please call +46 8 503 015 50 or visit www.mangold.se

Taggar:

Amasten är ett fastighetsbolag med kontor i Stockholm och Finspång, som främst äger bostadsfastigheter men även lokaler och kontor. Beståndet är koncentrerat till Helsingborg, Finspång, Karlskoga, Sollefteå, Härnösand samt ett flertal mindre städer i södra Sverige. Det aktuella marknadsvärdet uppgår till cirka 1,3 miljarder och det finns ett tydligt fokus att utöka portföljen de kommande åren. I dagsläget utgörs portföljen till 70 % av bostäder. Amastens ledord är bra bemötande, kunskap och engagemang.