Kommuniké från ordinarie bolagsstämma

Kommuniké från ordinarie bolagsstämma På ordinarie bolagsstämman i Morphic Technologies AB (publ) tisdagen den 28 oktober 2003 fattades beslut om: att fastställa resultaträkning och balansräkning samt koncernresultaträkning och koncernbalansräkning. - att anta styrelsens förslag att ingen utdelning lämnas för verksamhetsåret enligt den fastställda balansräkningen. - att ge ansvarsfrihet åt styrelseledamöter och verkställande direktör. - att styrelsearvode utgår med 50.000 kr för de av bolagsstämman valda ledamöterna och 60.000 kr till ordförande. Revisorarvode utgår enligt räkning. - att välja omval av styrelseledamöterna: Peter Heidlund Jan Alvén Alf Björseth Anette Myrheim Anders Brännström Bengt Belfrage - att bemyndiga styrelsen att intill nästkommande ordinarie bolagsstämma besluta om en eller flera nyemission/er. Bemyndigandet skall innefatta rätten att avvika från aktieägarnas företrädesrätt enligt 4 kap 2 § aktiebolagslagen (ABL) samt rätten att besluta om apport, kvittningsrätt eller eljest med villkor enligt 4 kap 6 § ABL. Beslut om nyemission med stöd av bemyndigandet skall medföra att aktiekapitalet ökas med högst 400.000 kronor, genom utgivande av sammanlagt 10.000.000 aktier av serie B. Göteborg 2003-10-28 Styrelsen Frågor med anledning av detta pressmeddelande besvaras av: Peter Heidlund, VD i Morphic Technologies, 031-7045865, peter.heidlund@morphic.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/04/20031104BIT00740/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/04/20031104BIT00740/wkr0002.pdf

Amasten är ett fastighetsbolag med kontor i Stockholm och Finspång, som främst äger bostadsfastigheter men även lokaler och kontor. Beståndet är koncentrerat till Helsingborg, Finspång, Karlskoga, Sollefteå, Härnösand samt ett flertal mindre städer i södra Sverige. Det aktuella marknadsvärdet uppgår till cirka 1,3 miljarder och det finns ett tydligt fokus att utöka portföljen de kommande åren. I dagsläget utgörs portföljen till 70 % av bostäder. Amastens ledord är bra bemötande, kunskap och engagemang.