Morphic Technologies viktigaste patent har godkänts

Morphic Technologies viktigaste patent har godkänts Med stor glädje kan Morphic Technologies meddela att företagets viktigaste patentansökan har godkänts av patentverket. Patentet omfattar företagets unika slagenhet som fungerar som en hydraulisk linjärmotor. Med denna uppfinning är det möjligt att snabbt styra stora hydraulikflöden med mycket god noggrannhet. Linjärmotorn installeras med fördel i nya produktionssystem för komponenttillverkning inom kapning, stansning och formning där stora krafter måste kontrolleras med precision. Linjärmotorn kan även användas i en rad andra applikationer där styrning av extrema krafter efterfrågas tex inom anläggnings- och transportindustrin. Marknaden för Morphic Technologies teknik är mycket stor. Patentet är därför strategiskt viktigt för Morphic Technologies i företagets ambition att bli ett multinationellt företag. Uppfinningen bekräftar både bolagets unika teknologi och ger ett skydd mot framtida konkurrenter samt en unik förutsättning att bygga ett globalt storföretag. För ytterligare information kontakta gärna bolagets marknadschef. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/05/20011003BIT00890/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/05/20011003BIT00890/bit0002.pdf

Amasten är ett fastighetsbolag med kontor i Stockholm och Finspång, som främst äger bostadsfastigheter men även lokaler och kontor. Beståndet är koncentrerat till Helsingborg, Finspång, Karlskoga, Sollefteå, Härnösand samt ett flertal mindre städer i södra Sverige. Det aktuella marknadsvärdet uppgår till cirka 1,3 miljarder och det finns ett tydligt fokus att utöka portföljen de kommande åren. I dagsläget utgörs portföljen till 70 % av bostäder. Amastens ledord är bra bemötande, kunskap och engagemang.