Premiär för säsong två av Goliath den 15 juni

Den 15 juni kommer en andra säsong av advokatserien Goliath till Amazon Prime Video. Denna gång får Golden Globe-vinnaren Billy Bob Thornton förstärkning av Mark Duplass, Morris Chestnut och Ana De La Reguera i ett nytt fall av korruption och konspirationer i Los Angeles undre värld.

Goliath kommer tillbaka för en andra säsong på Amazon Prime Video. Den 15 juni får vi återse Billy Bob Thornton i huvudrollen som Billy McBride, en advokat som motvilligt dras tillbaka in i juridiken när den 16-årige sonen till hans gode vän arresteras för ett dubbelmord. Fallet, som till en början verkar vara ganska enkelt, visar sig under utredningens gång röra sig om en dödlig konspiration i Los Angeles skumma undre värld, där droger, fastigheter och politik blandas samman. Billy står en än gång inför en Goliath lika hög som stadens siluett och lika väldig som stadens pågående borgmästarval.

År 2017 vann Thornton en Golden Globe för sin insats i den första säsongen av Goliath. I den andra säsongen får vi möta nya stjärnor som Mark Duplass (Togetherness) i rollen som den framgångsrika entreprenören Tom Wyatt och Morris Chestnut (The Best Man) i rollen som den biträdande advokaten Hakeem Rashad. Vi får även möta Ana De La Reguera (Narcos) i rollen som stadsfullmäktige Marisol Silva som kampanjar för att bli den första latinamerikanska borgmästaren i Los Angeles. Vi ser även Tania Raymonde (Lost) och Diana Hopper (Casual) återvända i rollerna som Brittany Gold och Denise McBride. Den andra säsongen av Goliath produceras av Lawrence Trilling (Parenthood) och Greyer Kosinski (Fargo), och serien är skapad av David E. Kelley (Ally McBeal) och Jonathan Sharpio (The Practice).

- Vi är glada över att få komma tillbaka med en ny säsong av Goliath och Golden Globe-vinnaren Billy Bob Thornton. I säsong två berättas en spännande och mångbottnad historia, som utforskar den smutsiga sidan av ett förstört politiskt och rättsligt system, säger Jennifer Salke, VD för Amazon Studios.

Den första säsongen av Goliath var den serie som flest medlemmar sträcktittade på under de första tio dagarna. Säsong två finns tillgänglig på Prime Video med åtta nya avsnitt den 15 juni.