The Romanoffs flyttar in hos Amazon Prime Video

Den efterlängtade antologiserien The Romanoffs har premiär på Amazon Prime Video den 12 oktober. Den moderna antologiserien kommer i åtta fristående delar och är skapad av prisbelönte Matthew Weiner. Trailer för serien hittar du här.

The Romanoffs är en antalogiserie i åtta fristående delar och handlar om olika fiktiva familjer som tror sig vara riktiga "Romanoffs", ättlingar till den ryska kungafamiljen. Serien är skapad av den niofaldigt Emmy-belönte Matthew Weiner som också står bakom Mad Men.

- Romanoffs är en ambitiös satsning som kommer att bli den första antologiserien någonsin där vi släpper nya avsnitt varje vecka. Den är inspelad runt om i världen med en otrolig skådespelar-ensemble och varje avsnitt kommer att vara en överraskning för publiken. Vi är tacksamma över att Matthew Weiner ger liv åt denna banbrytande historia, säger Jennifer Salke, Head of Amazon Studios.

Serien är inspelad i sju olika länder runt om i världen och varje avsnitt utspelar sig på en ny plats med en ny uppsättning skådespelare. I det första avsnittet ”The Violet Hour” får vi se Marthe Keller, Aaron Eckhart, Ines Melab och Louise Bourgoin och i det andra, “The Royal We,” ser vi Corey Stoll, Kerry Bishe, Janet Montgomery och Noah Wyle.

Under hela säsongen utgörs kådespelarstaben bland annat av : Isabelle Huppert (Elle), Marthe Keller (Marathon Man), Aaron Eckhart (Sully), Diane Lane (Unfaithful), Christina Hendricks (Mad Men), John Slattery (Mad Men), Amanda Peet (Togetherness), Jack Huston (Boardwalk Empire), Corey Stoll (The Strain), Andrew Rannells (Girls), Mike Doyle (Odd Mom Out), JJ Feild (TURN: Washington’s Spies), Janet Montgomery (Salem, This Is Us), Paul Reiser (Red Oaks), Noah Wyle (Falling Skies), Kathryn Hahn (Transparent), Kerry Bishé (Halt and Catch Fire), Jay R. Ferguson (Mad Men), Ben Miles (Collateral), Mary Kay Place (Big Love), Griffin Dunne (Imposters), Cara Buono (Mad Men), Ron Livingston (The Conjuring), Jon Tenney (Hand of God), Clea DuVall (Veep), Radha Mitchell (Silent Hill), Hugh Skinner (Mamma Mia! Here We Go Again), Juan Pablo Castañeda (The Debt of Maximillian), Emily Rudd (Electric Dreams), Adèle Anderson (Company Business), Annet Mahendru (The Americans), Louise Bourgoin (I Am a Soldier), Hera Hilmar (Two Birds), Inès Melab (Agathe Koltès), Michael O’Neill (Dallas Buyers Club) och David Sutcliffe (Gilmore Girls).