Ambea nominerat till Årets samhällsaktör 2016

Ambea har nominerats till utmärkelsen Årets samhällsaktör 2016. För att nomineras till Årets samhällsaktör ska aktören ha Lyft fram nya perspektivPåverkat den politiska agendan eller Engagerat sig i samhällsutvecklingen bredare än sin egen affär.

Utmärkelsen delas ut av Gullers Grupps och vinnaren tillkännages den 26 januari i Stockholm.  Läs mer och rösta på http://samhallsaktorer.se/

De nominerade har valts ut av en expertpanel. Det är tredje året som Gullers delar ut priset.

Övriga nominerade är Refugees Welcome Sweden, #jagärhär, Fatta, Stockholms Stadsmission, Unga mot antisemitism och främlingsfientlighet, Östesunds FK, Svenskt vatten, Mitt Liv, Hej Främling, Suicide Zero och Kompisbyrån.

─ Det är vårt projekt med att erbjuda praktik för asylsökande i samverkan med Migrationsverket som är bakgrunden till att vi nominerats. Det är hedrande och roligt att som enda företag bland så många betydelsefulla organisationer vara nominerad till ett sådant fint pris, säger Ambeas VD Fredrik Gren.

För mer information, kontakta Nanna Wedar, kommunikationsdirektör Ambea, nanna.wedar@ambea.se, 0701-66 58 88.

Ambea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag. Inom företagsgruppen erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Ambea
har över 450 enheter i Sverige och Norge.

Taggar: