Ambeas kvalitetsbokslut för det första kvartalet 2018

Ambea presenterar sedan 2013 kvartalsvisa kvalitetsbokslut. Syftet är att öppet och kontinuerligt redovisa relevanta kvalitetsparametrar, avvikelsehantering och extern granskning.

Höjdpunkter i kvalitetsbokslutet för det första kvartalet.

•  Nytt, helhetligt kvalitets- och HR-index för Vardaga och Nytida
  •  Ytterligare fem äldreboenden certifierade enligt Demensakademin
  •  Priser och utmärkelser:
    - Ambeas styrelseordförande, Lena Hofsberger, utsedd till Sveriges och Nordens bästa Chair of the Year
    - Ambea nominerad till HBI Business model Innovation Awards för Ambeas integrationsprojekt och Vardagas Virtual Reality-projekt
    - Nytida Ingelstad tilldelat Omsorg i Toppklass
  •  Lägre andel allvarliga avvikelser jämfört med föregående kvartal. Allvarlighetsgrad 3 – 0,46 procent mot 0,57 för fjärde kvartalet. Allvarlighetsgrad 4 – 0,02 procent jämfört med 0,09 procent för fjärde kvartalet
  •  En anmälan enligt Lex Sarah för Nytida samt en anmälan enligt Lex Maria för Vardaga
  •  Inspektionen för vård och omsorg (IVO) har genomfört 14 tillsyner/inspektioner i Nytidas verksamheter för barn och unga

För mer information: