Inbjudan: Presentation av Ambeas rapport för fjärde kvartalet 2017

Närvarande: Fredrik Gren, VD, Daniel Warnholtz, CFO och Louise Tjeder, IR- och Strategichef.

Den 21 februari kl: 07:00 (CET) offentliggörs Ambeas rapport för det fjärde kvartalet 2017.
En presentation med möjlighet att delta per telefon kommer att hållas kl: 10:00 (CET) onsdagen den 21 februari. Presentationen hålls på engelska och finns tillgänglig som webcast på www.ambea.com eller direktlänk:https://edge.media-server.com/m6/p/dkzhfjsm

För att vara säker på att uppkopplingen till konferenssamtalet fungerar, vänligen ring in några minuter före konferenssamtalets starttid för att registrera er och ange kodord ”Ambea”.

Sverige:           +46 (0) 8 5033 6574
Storbritannien: +44 (0) 330 336 9105
USA:                +1 323 794 2551

Kvartalsrapport, presentation och övrigt material kommer att finnas tillgängligt på www.ambea.com

Ambea är verksam inom vård och omsorg med cirka 14 000 medarbetare. Vi erbjuder tjänster inom funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg och omsorg av äldre med fokus på boenden och egen regi. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Per den 31 december 2016 hade Ambea cirka 6 200 bäddar och 1 300 skol/dagligverksamhetsplatser på cirka 460 enheter i Sverige och Norge. Totala intäkter och justerad EBITA för räkenskapsåret 2016 uppgick till 5 409 miljoner kronor och 456 miljoner kronor. Bolaget grundades 1996, har huvudkontor i Solna och är noterat på Nasdaq Stockholm.