AMERICAN EXPRESS MEETINGS & EVENTS LANSERAR MÖTESTJÄNST

–         Stor satsning på mötesindustrin genom lansering av tjänsten MEETINGS EXPERT i Sverige

–         MEETINGS EXPERT underlättar bokningen och minskar kostnaderna för bl.a. möteslokaler och boende.

Stockholm, 26 oktober 2011

American Express Meetings & Events världsomfattande tjänst MEETINGS EXPERT har nu kommit till Sverige. MEETINGS EXPERT är en bokningsservice som enkelt och prisvärt ska hjälpa svenska företag att planera sina möten. Tjänsten är anpassad för dem som inte själva är professionella mötesplanerare men ändå ansvarar för att ordna möten för fler än 10 deltagare. Med tjänsten får man tillgång till en professionell mötesexpert som snabbt hittar och bokar konferensrum, boende, måltider och annat nödvändigt.

– Med lanseringen av MEETINGS EXPERT  kan vi nu erbjuda våra kunder komplett service, säger Michael Schüller, Vice President American Express Meetings & Events.

– Fördelen är att många av våra kunder kan spara både tid och pengar, minska riskerna som är kopplade till mötesbokningar och samtidigt följa företagets riktlinjer och mötespolicys.

På testmarknaden i Nordamerika upplevde kunderna att tjänsten MEETINGS EXPERT per möte gav en genomsnittlig kostnadsbesparing på hela 28 procent*. Eftersom många svenska företagen allt mer fokuserar på kostnadsbesparingar inför sina möten förväntas MEETINGS EXPERT tjänsten ge en minst lika stor effekt på den svenska marknaden.

*Uppgiften avser volym till och med juni 2011

Sten Haage, StrandbergHaage +46-709-955275 , sten@strandberghaage.se

Om American Express Meetings & Events

American Express Meetings & Events, en del av American Express Global Business Travel, har över 1000 medarbetare över hela världen och är sedan drygt 20 år en av marknadens ledande i Skandinavien. Våra erfarna medarbetare är innovativa och besitter branschens bästa kunskap när det gäller att skapa arrangemang som på bästa sätt lever upp till företagets måluppfyllelse och därmed lönsamhet. Läs mer på  Meetings Expert för ytterligare information om MEETINGS EXPERT och övriga tjänster från American Express Meetings & Events.

American Express är ett globalt serviceföretag som förser sina kunder med tillgång till produkter, insikter och erfarenheter som berikar livet och bygger affärsframgång. Läs mer på www.americanexpress.se och på www.facebook.com/americanexpress, www.twitter.com/americanexpress och www.youtube.com/americanexpress