AMF Fastigheter får vice vd och ny transaktionschef

Styrelsen i AMF Fastigheter AB har utsett Martin Tufvesson till vice verkställande direktör. Utöver att han sitter i AMF Fastigheters ledningsgrupp är han adjungerad styrelseledamot i Rikshem AB.

Fredrik Ronvall har anställts som ny transaktionschef för avdelningen Transaktion och Analys. Han kommer att ansvara operativt för förvärvs- och försäljningsprocesser av fastigheter och fastighetsägande bolag. Han börjar sin anställning hos AMF Fastigheter den 2 september 2013.

Fredrik Ronvall kommer närmast från Atrium Ljungberg där han har arbetat med transaktionsverksamhet och affärsutveckling. Han har tidigare haft befattningar inom bland annat Catella och Leimdörfer.

Martin Tufvesson, vice vd, 08-696 32 09 martin.tufvesson@amffastigheter.se

Cecilia Elovsson, PR och Information, 08-696 31 10 cecilia.elovsson@amf.se

AMF Fastigheter AB utvecklar och förvaltar AMF-koncernens fastighetsbestånd. Inriktningen är kontor och cityhandel i Stockholm. Några av de mest kända fastighetsinnehaven är Femte Hötorgshuset, Gallerian, MOOD Stockholm och CityCronan i Stockholm. Marknadsvärdet uppgår till cirka 40 miljarder kronor inklusive delägarskap i bostadsföretaget Rikshem.