Mats Hederos vinner Boosting the Capital-pris

Idag delade Stockholms Handelskammare för första gången ut priset Boosting the Capital. En av de tre pristagarna var AMF Fastigheters VD Mats Hederos som fick ta emot utmärkelsen för sitt arbete och engagemang för Stockholms city. Genom priset vill Handelskammaren uppmärksamma eldsjälar som bidrar med kreativa idéer och projekt som stärker näringslivsklimatet och förbättrar huvudstadsregionen.

- Det känns fantastiskt roligt att vårt arbete i Stockholms city uppmärksammas. Samarbetet med innovationshuset Epicenter och start-uphubben SUP46 har gett många ringar på vattnet och vi har lyckats skapa ett nav för digitala bolag i city. Parallellt har vi utvecklat Urban Escape-kvarteret som nu är på väg att bli ett av stans trevligaste områden, säger Mats Hederos, VD AMF Fastigheter.

Boosting the Capital-priset syftar till att uppmärksamma personer som bidrar till att huvudstadsregionen blir mer attraktiv, innovativ och rolig. Priset kommer att delas ut varje månad och pristagare kommer att vara enskilda individer, företagare, politiker och innovatörer vars idéer och insatser bidragit till regionens positiva utveckling.

- För oss handlar det om att skapa platser där människor vill vara. Vi tror på möten mellan människor och blandning av verksamheter. Ett exempel är hur vi genom vårt samarbete med Liljevalchs Vårsalong lät konsten ta plats bland kontor, hotell och digitala entreprenörer i Urban Escape. Det var ett oväntat och berikande möte i en helt ny miljö, säger Mats Hederos.

I våras delinvigde AMF Fastigheter Urban Escape med två nya livsstilshotell, flera restauranger och en takterrass med 360 graders utsikt över staden. I augusti invigdes också nya Brunkebergstorg. Parallellt arbetar AMF Fastigheter med att fortsätta utveckla Mood-kvarteret till en urban och nytänkande mötesplats i city.

Cecilia Elovsson, presschef
cecilia.elovsson@amffastigheter.se
08-696 31 10

AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag med 39 kommersiella fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser och kvarteren runtomkring bidrar vi till en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har idag ett marknadsvärde om drygt 59 miljarder kronor. Läs mer på www.amffastigheter.se