Nu öppnar Jureskogs i Mood-kvarteret

Mood-kvarteret fortsätter att utvecklas. I mars får Jakobsbergsgatan en ny restaurang som en del av ett helt nytt restaurangstråk. Då öppnar Jureskogs, ett nytt koncept med löfte om Sveriges bästa hamburgare.

Jureskogs nya restaurang öppnar i Mood-kvarteret under våren 2018. Grundaren Johan Jureskog har bland annat varit landslagskock och vunnit guld i matlagnings-OS. Han äger och driver även köttrestaurangen AG och den numera klassiska krogen Rolfs kök.

Nu lanserar Johan även Jureskogs, ett nytt restaurangkoncept med ambitionen att servera hamburgare av högsta kvalité. Satsningen innefattar ett flertal restauranger och först ut blir nu en flagship-etablering i Mood-kvarteret.

- Hamburgare är min största passion, och Jureskogs ska servera Sveriges bästa. Vi vill gifta fantastiska smakupplevelser med fast food, och erbjuda gourmethambugare på ett prisvärt, snabbt och lättillgängligt sätt. Valet av Mood-kvarteret känns helt rätt, det är ett spännande kvarter med mycket puls och liv, säger Johan Jureskog.

Restaurangen om 322 kvm belägen på Jakobsbergsgatan är en av fyra restauranger som kommer att öppna under våren.

- Vi är jätteglada att välkomna Jureskogs till oss. De kommer att bidra till spännande matupplevelser och skapa en inspirerande mötesplats i Mood-kvarteret. Nu fortsätter vi att växa tillsammans med våra hyresgäster och besökare, säger Annika Ljungberg, marknadsområdeschef hos AMF Fastigheter.

För ytterligare frågor kontakta:

Marta Jarzabek Hulthén, AMF Fastigheter
E-post: marta.jarzabek-hulthen@amffastigheter.se
Tel: + 46 70 585 05 88

Fakta: Mood-kvarteret i centrala Stockholm

• Mood Stockholm öppnade mars 2012. Sedan öppningen har platsen utvecklats till en självklar mat – och shoppingdestination, som satt hela området på kartan, både för stockholmare och för turister.
  • Mood Stockholm har 31 butiker inom service, mode och inredning, 6 skönhetsaktörer och 11 kaféer, barer och restauranger.
  • AMF Fastigheter äger tre fastigheter runt Mood Stockholm. Fastigheterna är belägna på Regeringsgatan, Malmskillnadsgatan, Mäster Samuelsgatan och Jakobsbergsgatan. Nu tar AMF Fastigheter ett helhetsgrepp om hela området och låter Mood Stockholms brokiga och levande identitet växa ut i hjärtat av Stockholm city.
  • Tillsammans med hyresgäster, Stockholm stad och andra fastighetsbolag utvecklas fastigheterna och den angränsande gatumiljön kontinuerligt till ett attraktivt kvarter som bidrar till ett levande city.
  • Läs mer på: http://moodstockholm.se

AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag med 39 kommersiella fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser och kvarteren runtomkring bidrar vi till en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har idag ett marknadsvärde om drygt 59 miljarder kronor. Läs mer på www.amffastigheter.se