WeWork öppnar kontorsytor i Urban Escape

AMF Fastigheter tecknar avtal med WeWork avseende fastigheten Trollhättan 29 beläget i kvarteret Urban Escape, mitt i centrala Stockholm. Världsledande WeWork erbjuder företag flexibel kontorsyta, aktiviteter, tjänster och ett globalt nätverk.

När projektet Urban Escape startade 2014 var målet att skapa ett nytt kvarter med internationell attraktionskraft. Med WeWork har den målsättningen överträffats.

• Jag är mycket glad för att WeWork kommer till Stockholm och väljer Urban Escape. Det är ett kvitto på att Stockholm och vårt kvarter står sig väl i den internationella konkurrensen, säger Mats Hederos, vd, AMF Fastigheter.

• Med WeWork sluter vi cirkeln och konstaterar att vi har Sveriges mest intressanta och dynamiska hyresgästmix, anser Niklas Haglund, projektchef, Urban Escape.

WeWork kompletterar kvarterets övriga hyresgäster mycket väl. Samtliga hyresgäster är internationellt framgångsrika aktörer med exceptionell drivkraft och högt utvecklingstempo.

• WeWork är ett globalt företag med en stark lokal närvaro. Vårt Stockholmsteam ska utveckla kontorsplatser i världsklass genom en kombination av gedigen lokal kännedom och lärdomar från våra över 270 kontorsytor runt om i världen. WeWorks Norden-satsning ger tillgång till fler platser och öppnar för fler möten mellan medlemmar som vill utbyta idéer och erfarenheter, säger Wybo Wijnbergen, Nordeuropachef, WeWork.

WeWorks första Sverigekontor öppnar vid Brunkebergstorg sommaren 2019.

Boo Ehlin, presschef, AMF Fastigheter
+46 70-552 92 92
boo.ehlin@amffastigheter.se

Niklas Haglund, projektchef, Urban Escape
+46 73-074 74 37
niklas.haglund@tjuren.nu

Om WeWork
WeWork grundades 2010 med ambitionen att skapa en värld där ”people work to make a life, not just a living”.  I dag har WeWork över 50 000 medlemmar i Europa med kontor i Storbritannien, Irland, Tyskland, Spanien, Nederländerna och Frankrike. Globalt har företaget över 256 000 medlemmar på 274 platser i 22 länder och 74 städer. Läs mer om WeWork och medlemskapet på www.wework.com

Om Urban Escape
Urban Escape är Stockholms nya citykvarter som växer fram mellan Hamngatan, Regeringsgatan och Brunkebergstorg. Genom att länka samman fyra kontorsfastigheter och en bostadsfastighet med två fantastiska hotell (At Six och Hobo) och handelsplatsen Gallerian så kommer Urban Escape bli ett av de mest spännande och kontrastrika kvarteren i Europa.

Urban Escape kommer, när det är färdigställt under 2019, att omfatta över 130 000 kvm helt nya eller nyrenoverade ytor. Vi har rört oss från ett tidigare bortglömt och slutet kvarter till en öppen och levande plats där människor vill vara.

AMF Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag med 38 kommersiella fastigheter i Stockholm och Sundbyberg. Genom att utveckla och förvalta våra kontor, handelsplatser och kvarteren runtomkring bidrar vi till en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen som AMF Fastigheter förvaltar har idag ett marknadsvärde om cirka 62 miljarder kronor. Läs mer på www.amffastigheter.se