Ny pensionsförsäkring för SKTF:s medlemmar

Ny pensionsförsäkring för SKTF:s medlemmar SKTF, tidigare Sveriges Kommunaltjänstemannaförbund, och AMF Pension har tecknat ett avtal som ger SKTF:s 150 000 medlemmar möjlighet att pensionsspara privat hos AMF Pension med mycket förmånliga villkor. Genom avtalet erbjuds SKTF-medlemmar att teckna AMF Privat. Fördelarna med produkten är många. För det första är det kostnadsfri flytträtt vilket innebär att kunden när som helst kan byta sparform eller förvaltare utan att betala för det. En annan bonus är att alla som tecknar nu får 300 kronor extra insatta på sitt pensionskonto. AMF Privat är också en produkt som genom sin konstruktion är könsneutral. Den gör inte skillnad på kvinnor eller män. Vid lika stor inbetalning får en kvinna lika stor pension som en man. - SKTF har valt AMF Pension som samarbetspartner eftersom avtalet har kostnadsfri flytträtt, könsneutralitet och låga avgifter. Det innebär att pensionsförsäkringen är en av de bättre på marknaden, säger SKTF:s förhandlare Olof Nordlander. - Vi är stolta och nöjda över att SKTF valt AMF Pension. Våra låga avgifter och en bevisat skicklig förvaltning skapar alla förutsättningar för att ge SKTF:s medlemmar en god pension i framtiden, säger Runo G Larsson, AMF Pension. Den som vill teckna pensionsavtalet måste spara minst 200 kronor i månaden. Förutom SKTF:s egna medlemmar har även make eller maka möjlighet att ingå samma avtal. För ytterligare frågor, kontakta Runo G Larsson på 070-605 68 00 eller Ingvar Skeberg, vice VD, 070-349 10 12 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/27/20020827BIT00140/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/27/20020827BIT00140/wkr0002.pdf