Peder Hasslev tf kapitalförvaltningschef på AMF Pension

Peder Hasslev har utnämnts till tillförordnad chef över AMF Pensions kapitalförvaltning. Från och med igår, måndag 15 september, tog han över ansvaret för AMF Pensions kapitalförvaltning efter avgående Sarah McPhee. Peder Hasslev ingår i och med detta i bolagets ledningsgrupp och fortsätter parallellt i rollen som aktiechef.

Peder Hasslev har varit aktiechef på AMF Pension sedan september 2007. Dessförinnan var han global aktiechef på SEB Wealth Management mellan 2002 och 2005. Han har även en bakgrund som aktie- och förvaltningschef på Folksam Kapitalförvaltning.

– Peder är en omtyckt person och en erkänt duktig kapitalförvaltare. Under det år han har varit aktiechef här på AMF Pension har han gjort ett mycket bra jobb och det är med stor tillit jag lägger ansvaret som chef över vår kapitalförvaltning på honom. Rekryteringen av ordinarie efterträdare är påbörjad och jag är övertygad om att Peder kommer att axla den här utmaningen utmärkt, säger Christer Elmehagen, vd AMF Pension.

För ytterligare frågor kontakta Christer Elmehagen, vd, 070-730 70 00 eller Stina Sandell, chef Information, 073-986 51 12.