Sparsamt bolag

Sparsamt bolag Insändarsvar Aftonbladet 2000-01-28 I Aftonbladet den 21 januari får vi på AMF Pension kritik för att vi sponsrar vädret i TV4. Ruth Johansson tycker att det 'mest blir luft i pensionskuvertet'. Nu är det inte bara luft; AMF Pension har marknadens i särklass högsta återbäringsränta i det traditionella pensionssparandet - 25 procent from 1:a januari i år för avtalspension SAF-LO. För en person som har 10.000 kr i sparkapital hos oss så betyder det att beloppet ökar till 12.500 kronor på ett år. Det är högt över vad andra pensionsbolag ger. Med vår reklam vill vi öka kännedomen hos svenska folket om att vi finns och att vi är bra på att förvalta pensioner. Förutom kommunikation till våra kunder och allmänheten (bland annat reklamfilmer) är vi ett sparsamt bolag, vi ger till exempel ingen aktieutdelning till våra ägare (LO och SAF), utan återför alla pengar till våra pensionssparare. Ingvar Skeberg Marknads- & försäljningsdirektör AMF Pension ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/22/20001222BIT00870/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/22/20001222BIT00870/bit0002.pdf