• Amnode/

Amnode har förvärvat över 90 procent av dotterbolaget AM Stacke Group AB genom kvittning av fordran

Amnode ägde tidigare 89,9% av holdingbolaget AM Stacke Group AB, AMSG, genom kvittning av fordran, 5 836 096 kronor, har Amnode erhållit 52 108 aktier och äger efter registrering hos bolagsverket 93.6% av samtliga aktier och röster i dotterbolaget AM Stacke Group som med sina helägda operativa dotterbolag i Gnosjö och i Skultuna utgör hela Amnode gruppens operativa verksamhet

Minoriteten innehas fortsatt av nyckelpersoner i ledningen för AMSG och dess operativa dotterbolag främst av VD:n för AMSG och koncernens COO, Sam Olofqvist med 3,1 % direktägande.

Amnode har också genomfört och fått en fusion registrerad där Stacke Mattssons AB´s dotterbolag Mattssons Mekaniska AB har fusionerats upp i moderbolaget Stacke Mattssons AB. En uppgörelse har också träffats att i början av januari 2016 avyttra den tomma fabriksfastigheten i Stensjön genom avyttring av det på rörelse 2014 tömda bolaget Walfridsson Arma Stensjön AB. Varumärkena, Mattssons Mekaniska och Walfridson, kommer att leva kvar under Stacke Mattssons AB som tjänst/produkt varumärken, Mattssons Mekaniska för bearbetade tyngre stålgjutgods och Walfridsson för bearbetad mässing VVS armaturer och rörartiklar.

Renodlingen av Amnode koncernen som påbörjades 2013 är därmed genomförd och verksamheten samlad under en noterad koncernmoder utan rörelse, Amnode AB, med enbart ett dotterbolag, AM Stacke Group AB, 93,6%, med sina tre helägda rörelsedrivande dotterbolag, Stacke Mattssons AB och Stacke Sourcing AB i Gnosjö som är koncernens bearbetningscentrum samt SGV Forging AB i Skultuna som är koncernens smedja. All rörelse har därmed samlats under gemensam ledning av VD och koncernchef i AM Stacke Group, Civ. Ing. Sam Olofqvist.

Extra stämma i Amnode avhålls den 30 december 2015 i Gnosjö för att behandla styrelsen förslag om en företrädesemission som i så fall kommer att genomföras under första halvan av januari 2016.

Nästa ordinarie rapporttillfälle är Bokslutskommunikén för 2015 vilken publiceras den 24 februari 2016.

Stockholm 2015-12-28

Eventuella Frågor till VD Lars Save, 070 590 18 22, www.Amnode.se