Amnodes företrädesemission fulltecknades

Tilldelning i Amnodes företrädesemission har nu skett. Totalt har 139 558 163 nya aktier tecknats till en teckningskurs om 0,05 kr. Efter det att emissionen har registrerats kommer Amnode totalt ha 314 005 867 aktier.

Amnode tillförs genom emissionen en kontant emissionslikvid om ca 7 mkr före avdrag för emissionskostnader om cirka 1,3 mkr. Emissionen medför en ökning av aktiekapitalet om 6 977 908,15 kr. Emissionen, som var delvis säkerställd genom teckningsförbindelser och garantier, tecknades med företräde till ca 55,9 procent och utan företrädesrätt till ca 34,6%. De resterande 9,5 procent tecknades av garanterna enligt avtal. Avräkningsnotor avseende tilldelningen utan företrädesrätt beräknas sändas ut senast den 6 augusti 2018 med likviddag den 11 augusti 2018.

Som kommunicerats av Amnode den 5 juli 2018 har styrelsen för bolaget – till följd av registreringstekniska skäl –kallat till en extra bolagsstämma den 3 augusti 2018 för att på nytt besluta om minskning av aktiekapitalet och ändring av bolagsordningen samt att på nytt godkänna styrelsens beslut av den 15 april 2018 om nyemission av aktier med företrädesrätt för aktieägarna i bolaget. För mer information, se separat kallelse. Till följd av detta kommer registrering av de tecknade aktierna i företrädesemissionen att försenas något och förväntas registreras av Bolagsverket under augusti månad.
Handel med BTA Handel med BTA (betald tecknad aktie) pågår till dess att företrädesemissionen registrerats hos Bolagsverket.
Rådgivare Göteborg Corporate Finance är finansiell rådgivare i samband med nyemissionen. Mangold Fondkommission är emissionsinstitut i samband med emissionen

Delårsrapport 2, april – juni 2018 publiceras den 28 augusti 2018.

Stockholm 2018-07-05 Amnode AB

Frågor till. Ordf. Lars Save, 070 590 18 22, www.Amnode.se

Denna information är sådan information som Amnode AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom kontaktpersonens försorg för offentliggörande den 5 juli 2018.