• Amnode/

Kommuniké extra bolagsstämma - Amnode beslutar om företrädesemission om 19,9 mkr

Extra stämman den 15 november 2016 i Amnode beslutade i enlighet med styrelsens förslag att genomföra en emission med företrädesrätt för befintliga aktieägare. Befintliga aktieägare kan med företräde teckna 3:1, 3 nya aktier för varje 1 gammal. Courtage utgår ej. Syftet med emissionen är att tillföra koncernen nödvändigt nytt rörelse-, struktur- och investeringskapital. Vid en fulltecknad emission tillförs Amnode 19 907 155 kronor före emissionskostnader som beräknas uppgå till ca 3,3 mkr. Totalt kan maximalt 49 767 888 nya aktier emitteras, utspädning 75 % vid full anslutning. Emissionskursen är satt till 0,40 kronor per ny aktie, ca 50 % rabatt mot volymvägd genomsnittlig avslutskurs. Emissionslikviden kan erläggas kontant och genom kvittning av fordran på bolaget. Fordringsägare med 6,1 mkr i kvittningsbara fordringar har förbundit sig att kvitta dessa och teckna nya aktier i emissionen. Emissionen är garanterad till 100 % genom bindande teckningsförbindelser 35 % och genom bindande garantiförbindelser 65 % och avser högst 49 767 888 nya aktier.

Sista dag för handel inklusive teckningsrätter är den 22 november 2016. Första dag för handel exklusive rätt att delta i emissionen är den 23 november. Avstämningsdag är den 24 november för erhållandet av teckningsrätter och rätt att deltaga i nyemissionen med företrädesrätt. 28 november är beräknad dag för offentliggörandet av Memorandumet. Första teckningsdag blir den 29 november. Handel med Teckningsrätter och BTA kommer att ske från den 29 november. Sista handelsdagen med Teckningsrätter blir den 9 december. Sista teckningsdag är den 13 december 2016. Resultatet av nyemissionen beräknas offentliggöras den 19 december 2016,

Ett Informationsmemorandum kommer att distribueras från och med 28 november till de aktieägare som så önskar och finnas tillgängligt hos Bolaget, på hemsidan www.Amnode.se och på marknadsplatsen Aktietorget, www.Aktietorget.se

Rådgivare är Göteborg Corporate Finance AB och Aqurat är emissionsinstitut

Gnosjö 2016-11-15