Förenklat och förbättrat!

Report this content

Allt fler bröstcancerpatienter kan få en bröstbevarande operation. Tidig upptäckt och ökad kunskap kombinerat med förbättrad operationsteknik gör att många kvinnor bara behöver ta bort en liten del av bröstet. Ibland behövs det inte någon korrigering alls men i en del fall kan en Amoena Balance vara det som behövs för att ge tillbaka trygghet och självkänsla. Amoenas Balance finns i en mängd olika former och storlekar.

Nu har vi utvecklat Amoena Balance ytterligare.

Samtliga modeller finns nu med den sköna, temperaturreglerande insidan, både de som läggs i behån och de som fäster direkt på huden. Alla är tillverkade av mjukt silikon, framtaget speciellt för Amoena.

• Följer kroppens kontur och fyller ut där det behövs.

• Tar bort ojämnheter i form och storlek.

• Mjukt följsamt silikon mot det opererade bröstet.

• Temperaturreglerande insida.

• Tunna kanter ger en smidig övergång mot kroppen.

• Finns i olika former, storlekar, tjocklekar och material.

• Efter deloperation, bröstrekonstruktion eller vid ojämn utveckling av brösten.

• Finns att få med självhäftande yta.

susanne.thornqvist@amoena.com  anna.tillas@amoena.com

Amoenas huvudkontor ligger i Raubling, Tyskland. Med 16 dotterbolag och över 40 återförsäljare är vi verksamma i mer än 60 länder. Amoena sysselsätter cirka 750 personer världen över och är en erkänd marknadsledare inom bröstproteser och underkläder för bröstopererade kvinnor. Amoena produkter finns att få och köpa på sjukhus, ortopedtekniska verkstäder, i underklädesbutiker samt via postorder.

Amoena Sweden AB, kontor och butik på Sveavägen 52 i Stockholm, distribution över hela Sverige

www.amoena.se

Taggar: