Veterinärboden ansluter sig till AniCura

AniCura, ledande inom högkvalitativ djursjukvård för sällskapsdjur, förvärvar Veterinärboden i Åkers Styckebruk utanför Strängnäs. Samgåendet stärker AniCuras erbjudande i Södermanland, samtidigt som Veterinärboden får tillgång till ett brett veterinärmedicinskt nätverk och en professionell partner i sin fortsatta utveckling.

Veterinärboden, som grundades 2001, tar emot ca 8 000 patienter per år och har fokus på hund, katt och övriga sällskapsdjur. Kliniken är en av få i regionen som erbjuder artificiell insemination på hund. Veterinärboden erbjuder även möjlighet att frysa hundsperma och har eget laboratorium med möjlighet att mäta progesteron.

Veterinärbodens ambitioner är att hålla hög veterinärmedicinsk nivå i ett personligt format – något chefsveterinär och grundare Morten Nilsen är övertygad om att samgåendet med AniCura kan förstärka.

”Vi ser verkligen fram emot att ingå i AniCura eftersom det ger oss ökad trygghet. Vi får förbättrade resurser till veterinärmedicinsk utveckling, tillgång till fortbildning och ett nordiskt kompetensnätverk. Helt enkelt viktiga förutsättningar för att bibehålla våra ambitioner och en hög konkurrenskraft i framtiden”, säger Morten Nilsen, grundare Veterinärboden.

”Vi hälsar Veterinärboden varmt välkommen till AniCura. Med samgåendet utökas vår tillgänglighet och service med ännu en fin djurklinik som har patienter och djurägares bästa i fokus”, säger Peter Dahlberg, VD och koncernchef AniCura.

Peter Dahlberg, VD och koncernchef AniCura, +46 730 505 050

AniCura är ledande inom högkvalitativ djursjukvård för hund, katt och övriga sällskapsdjur. Företaget föddes ur idén att med gemensamma resurser skapa en bättre djursjukvård. 2011 etablerades AniCura som den första sammanslagningen av djursjukhus i Norden och är idag det enda Nordiska djursjukvårdsföretaget med exklusivt fokus på sällskapsdjur.

AniCura erbjuder ett komplett utbud av medicinska och kirurgiska tjänster, vilket inbegriper alltifrån förebyggande vård och bassjukvård, till avancerad diagnostik, intensivvård och kirurgiska ingrepp. Företaget erbjuder även rehabilitering, sjukgymnastik och kostrådgivning samt utvalda djurfoder och vårdprodukter.

Företaget består av flera av Nordens mest välrenommerade djursjukhus och djurkliniker, erbjuder djursjukvård på 60 orter och har över 1 000 anställda. AniCura tar årligen emot en halv miljon patienter och är en ledande utbildnings- och remissinstans.

AniCura ägs av ett större antal medarbetare, Stiftelsen Djursjukhus i Stor-Stockholm, det svenska investmentbolaget Fidelio samt Nordic Capital.

Mer information på www.anicuragroup.com

Taggar:

Citat

Vi ser verkligen fram emot att ingå i AniCura eftersom det ger oss ökad trygghet. Vi får förbättrade resurser till veterinärmedicinsk utveckling, tillgång till fortbildning och ett nordiskt kompetensnätverk. Helt enkelt viktiga förutsättningar för att bibehålla våra ambitioner och en hög konkurrenskraft i framtiden.
Morten Nilsen, grundare Veterinärboden
Vi hälsar Veterinärboden varmt välkommen till AniCura. Med samgåendet utökas vår tillgänglighet och service med ännu en fin djurklinik som har patienter och djurägares bästa i fokus.
Peter Dahlberg, VD och koncernchef AniCura