Delårsrapport januari - september 2003

Delårsrapport januari - september 2003 · Omsättningen ökade med 21 % till 151 (125) Mkr, varav tredje kvartalet utgör 52 (44) Mkr. Koncernens bruttomarginal för perioden uppgick till 46 % (36 %), varav tredje kvartalet 45 % (49 %). Ökningen i bruttomarginal beror på större inslag av licens och utvecklingsintäkter. I kronor ökar bruttomarginalen till 69 Mkr från 45 Mkr. · Resultat före avskrivningar uppgick till -131 (-279) Mkr, varav tredje kvartalet utgör -39 (-75) Mkr. · Vinst per aktie uppgick till -2,51 (-4,74), varav -1,09 (-1,78) i tredje kvartalet. · Anoto Group presenterade kostnadsreduceringar i september och en minskning av personalstyrkan i Anoto Group och Anoto AB. Företaget varslade ett femtiotal personer. Personalnedskärningen föranleddes av att mycket av basutvecklingen är slutförd och att Anoto:s partners gör en allt större del av produktutvecklingen och industrialiseringen. · Personalminskningen bidrar till att kostnadsmassan gradvis reduceras till drygt 11 MSEK per månad för koncernen. Full effekt av besparingsprogrammet uppnås från och med andra kvartalet 2004. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/11/20031111BIT00190/wkr0002.pdf Hela rapporten