Logitech lanserar Logitech io (TM) - den digitala pennan med Anoto funktionalitet - i Storbritannien

Logitech lanserar Logitech io(TM) - den digitala pennan med Anoto funktionalitet - i Storbritannien Nu startar försäljningen av Logitech io, med ny mjukvara med förbättrad funktionalitet och teckenigenkänning, även på den brittiska marknaden. Logitech io säljs paketerad tillsammans med digitalt papper från 3M Post- It®, Groupe Hamelin, John Dickinson och Filofax. Försäljning sker via butikskedjan PC World och priset för ett startpaket beräknas till £150.00. Ett startpaket innehåller en Logitech io, dvs en digital penna med Anoto funktionalitet, en USB dockningsstation som även fungerar som laddare, digitala 3M Post-it® lappar och digitalt papper från 3M, Groupe Hamelin, John Dickinson och Filofax samt den nya mjukvaran 2.0 som förenklar funktioner som att redigera, söka, organisera, exportera och e-posta handskrivna anteckningar. Nu finns det också möjlighet att omvandla handskrivna anteckningar till vanlig digital text genom att använda mjukvaran MyScript Notes® från Vision Objects. "Logitech fortsätter att rulla ut sin digitala penna och med lanseringen på den brittiska marknaden passeras ännu en milstolpe för etableringen av Anoto funktionaliteten. Vi är övertygade om Storbritannien snart kommer att följas av ytterligare europeiska marknader," säger Örjan Johansson, VD, Anoto Group AB. "Logitech io gör handskrift till ett effektivt verktyg för den digitala världen utan att förändra den praktiska användningen. Vi är övertygade om att den produkt som nu lanseras kommer att få ett positivt mottagande både bland mobila yrkesgrupper och av konsumenter som söker mer effektiva och kreativa sätt att lagra sina anteckningar," säger Simon Leech, MD, Logitech UK. För närmare produktinformation: www.logitech.com För mer information kontakta: Charlotte Laveson Informationschef Anoto AB +46 733 47 86 20 ANOTO GROUP AB är ett svenskt, högteknologiskt företag med unika lösningar för överföring av handskrift från papper till digitala media, inläsning av tryckt text samt intelligent kameraövervakning. Samtliga produkter och tjänster bygger på digital kamerateknik och bildbehandling i realtid. I dag arbetar Anoto Group med tre varumärken: Anoto®- en totallösning med pappers-, penn- och serverteknologi som kopplar samman skrivpapper med den digitala världen, C-Pen® - en läspenna som kan lagra, översätta och skicka tryckt text, samt WeSpot(TM) - en hård- och mjukvaruplattform för intelligent kameraövervakning. Anoto Group har drygt 180 anställda, kontor i Lund (huvudkontor), Stockholm, Boston, Tokyo och Hong Kong. Större ägare är Ericsson, Logitech International S/A och Capital Group. Anoto Group aktie är noterad på Stockholmsbörsens O-lista Attract 40 under tickern ANOT. För mer information: www.anotogroup.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/11/20031110BIT00730/wkr0002.pdf