Nu startar försäljningen av den tredje digitala pennan med Anoto funktionalitet

Nu startar försäljningen av den tredje digitala pennan med Anoto funktionalitet Nu startar försäljningen av den tredje digitala pennan med Anoto funktionalitet. Nokia Digital Pen, som lanserades i mars 2003 säljs nu på ett trettiotal marknader, bland annat i Sverige. Nokia Digital Pen är kompatibel med både PC och mobiltelefoner. Försäljning sker via Nokias återförsäljare och priset beräknas till ca 250 Euro. "Att Nokia påbörjar försäljningen i ett trettiotal länder i både Europa samt USA har stor betydelse för oss. Sedan tidigare säljs Sony Ericssons Chatpen och Logitechs io Pen på ett flertal marknader. Med ytterligare ett mycket starkt varumärke kan vi naturligtvis räkna med ännu större genomslag och acceptans för Anoto funktionalitet och digitala pennor," säger Örjan Johansson, VD, Anoto Group AB. "Lanseringen av Nokia Digital Pen ligger helt i linje med Nokias ambition att ytterligare stärka upp sitt produktutbud på tillbehörssidan. Den digitala pennan kommer att vara kompatibel med våra populäraste mobilmodeller och dessutom stödja nya viktiga tjänster som MMS. Att kunna skicka handskrivna anteckningar direkt från digitalt papper är ett effektivt och kreativt sätt som definitivt kommer att stimulera användningen av MMS och det ser vi som en stor fördel," säger Johan Eidhagen, marknadschef, Nokia Mobile Phones Skandinavien. Nokia Digital Pen, SU-1B säljs paketerad tillsammans med: · digitalt papper med Anoto funktionalitet (MMS- och anteckningsblock) · bordsställ med datoranslutning DT-2 · resesnabbladdare ACP-12 · USB-kabel · bläckpatroner · datorprogram på CD · användarhandbok Nokia Digital Pen är kompatibel med Nokia modell 7650, 3650, 6600, 6650 och N-Gage och andra Bluetooth telefoner, som stödjer MMS, OPP (Object Push Profile) och DUN (Dial up Networking). För närmare produktinformation: www.nokia.com För mer information: Örjan Johansson Charlotte Laveson VD Informationschef Anoto Group AB Anoto Group AB T: +46 733 45 12 08 T: +46 733 47 86 20 Anoto Group AB är ett svenskt, högteknologiskt företag med unika lösningar för överföring av handskrift från papper till digitala media, inläsning av tryckt text samt intelligent kameraövervakning. Samtliga produkter och tjänster bygger på digital kamerateknik och bildbehandling i realtid. I dag arbetar Anoto Group med tre varumärken: Anoto®- en totallösning med pappers-, penn- och serverteknologi som kopplar samman skrivpapper med den digitala världen, C-Pen® - en läspenna som kan lagra, översätta och skicka tryckt text, samt WeSpot(TM) - en hård- och mjukvaruplattform för intelligent kameraövervakning. Anoto Group har drygt 180 anställda, kontor i Lund (huvudkontor), Stockholm, Boston, Tokyo och Hong Kong. Större ägare är Ericsson, Logitech International S/A och Capital Group. Anoto Group aktie är noterad på Stockholmsbörsens O-lista Attract 40 under tickern ANOT. För mer information: www.anotogroup.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/07/20031107BIT00240/wkr0002.pdf