Apollo erbjuder Gotlänningarna direktflyg till Kroatien sommaren 2013

Apollo vill erbjuda fler härliga semesteralternativ för gotlänningarna. Storsatsningen på Kroatien för sommaren 2013 innebär att Apollo erbjuder 500 platser från Visby Airport till det populära Kroatien.

Landsortsflyg till Kroatien
På lördagar från den 24 augusti fram till och med den 21 september kan gotlänningarna flyga direkt från Visby Airport till Kroatien.

-         Vi är mycket glada över möjligheten att få presentera denna satsning från Apollo. Då vi länge sett en ökad efterfrågan på direktflyg från Gotland är det extra roligt att kunna erbjuda inte bara ökade volymer utan också en nyhet som Kroatien, säger Gunnar Jonasson, flygplatschef Visby Airport.

Kroatien har länge varit ett av de resmål som allra först blir fullbokat av alla Apollos resmål. Nu ökar Apollo utbudet av resor med 40 procent för att tillgodose det stora intresset för Kroatien som finns. Apollo erbjuder sommaren 2013 för första gången flyg från Norrköping, Visby och Jönköping till Kroatien.

-         Det är fantastiskt roligt att kunna erbjuda ett nytt spännande resmål för gotlänningarna. Kroatien som länge varit ett av Apollos mest populära resmål erbjuder kristallklart vatten, intressanta sevärdheter, god mat och en vänlig och gästfri befolkning. Dessutom är Kroatien mycket prisvärt, säger Kajsa Moström, informationschef Apollo.

En annan spännande nyhet som Apollo erbjuder Kroatien-resenärerna är en ny ort – Živogošće.
Živogošće passar bäst för den som föredrar lugn och ro framför ett brett utbud av nöjesliv och aktiviteter. Livsnjutare lockas av sköna soltimmar och rent, klarblått badvatten. Živogošće ligger strax söder om Makarska.

Förutom Kroatien kan gotlänningarna också flyga direkt under sommaren 2013 till Chania på Kreta i perioden 28 september – 12 oktober.

Skynda fynda
Sommaren 2012 går till historien som en av de blötaste och kallaste på länge. Det gav ett stort efterfrågetryck på resor som innebar att den som bokade sin resa i god tid när det fortfarande fanns mycket att välja på betalade mindre än den som väntade till sista minuten med att boka. För dem som väljer att boka tidigt erbjuder Apollo en första-minuten-rabatt. 72 utvalda hotell går att boka med 1000 kronor i rabatt under båda låg och högsäsong. Gäller fram tom den 30/11.

För mer information kontakta: Åsa Johnsson, informatör Apollo, tel: 08-673 85 09, 0707-18 20 71