• Apollo/

Nyheten Langkawi i topp hos Apollo– smidigare flyglösning ökar bokningar till barfotaön Koh Lipe med 157 procent

Höstens och vinterns resor säljer som aldrig förr. Den regniga sommaren och den rekordstarka svenska kronan spär på svenskarnas reslust. Charterarrangören Apollos nyhet för vintern - direktflyg till Langkawi med möjlighet att smidigt nå Thailands sydligaste ö Koh Lipe -  gör succé. Langkawi är bäst bokat av vinterns alla resmål så här långt. Den smidiga flyglösningen har dessutom ökat bokningarna till barfotaön Koh Lipe med 157 procent jämfört med samma period förra året.

Kombinationen Langkawi och Koh Lipe har blivit en succé och majoriteten av de som reser till Langkawi väljer att kombinera de två resmålen. Langkawi erbjuder ett större utbud av utflykter och upplevelser medan Koh Lipe är sinnebilden för många av ett thailändskt paradis, även om turismen har ökat de senaste åren. Inga bilar finns på ön, de tre största stränderna nås enklast med båt. Vill man vara ännu mer i fred så finns gott om obebodda öar i närheten att göra dagsutflykter till i Tarutao marina nationalpark som Koh Lipe ligger i.

-          I en undersökning om svenskarnas resvanor på vinter vi nyligen genomfört kommer Malaysia högt upp på listan över drömresmål. Det är roligt att vi som enda charterarrangör kan erbjuda flyg direkt till Langkawi denna vinter och därmed göra drömresan smidigare, säger Kajsa Moström

Svenskarnas drömresmål vintern 2012/13 enligt resepanelen.se

1. Kanarieöarna