Pär Kjellin lämnar Apollo

Pär Kjellin chef för Apollo Sverige lämnar Kuoni och Apollo Sverige Pär kommer att ersättas tillfälligt av Leo Berbu chef för Apollo Norge som under en övergångsperiod träder in som ansvarig för Apollo i Sverige till dess att en ersättare är klar.

- Vi tackar Pär för hans insatser under de fem år som han varit chef för Apollo Sverige. Han har starkt bidragit till att bygga ett starkare Apollo på den svenska marknaden. Vi önskar Pär lycka till med kommande utmaningar utanför Kuoni, säger Mats Dahlquist, COO för Kuoni Nordic.

Om oss

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet i Sverige. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Scandinavia och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge, Danmark och Finland även flygbolaget Novair, Golf Plaisir i Sverige och Norge, Falk Lauritsen och Krone Golf i Danmark. Kuoni Scandinavia har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.