Sommaren är här! 125 000 första-minuten-resor till försäljning

Apollo släpper mer än hälften av sina sommarresor för 2013 till försäljning. Bland nyheterna märks att Apollo som enda charterarrangör flyger till Gazipasa - den flygplats som ligger närmast Alanya. Dessutom storsatsar Apollo på Kroatien med ny ort och flyg från flera landsortsflygplatser , ökat utbud för par på Rhodos och en rad spännande temahotell på Mallorca.

Från och med nästa sommar flyger Apollo som enda charterarrangör till Gazipasa, en flygplats som ligger cirka 35 kilometer öster om Alanya. Det betyder att transfertiden kortas betydligt. Från dagens drygt två och en halvtimme till cirka 40 minuter. De kunder som ska till Side, Belek och Kemer kommer flyga till Antalya även fortsättningsvis.

-         Det är roligt att vi som enda charterarrangör kan erbjuda våra kunder som ska till Alanya att flyga till Gazipasa. Därmed slipper de den långa transfern från Antalya flygplats till Alanya, säger Kajsa Moström.

Landsortsflyg till Kroatien
Kroatien har länge varit ett av de resmål som allra först blir fullbokat av alla Apollos resmål. Nu ökar Apollo utbudet av resor med 40 procent för att tillgodose det stora intresset för Kroatien som finns. Apollo erbjuder sommaren 2013 för första gången flyg från Norrköping, Visby och Jönköping till Kroatien.

En ny ort – Živogošće. läggs till Apollos redan breda utbud i Kroatien. Živogošće passar bäst för den som föredrar lugn och ro framför ett brett utbud av nöjesliv och aktiviteter. Livsnjutare lockas av sköna soltimmar och rent, klarblått badvatten. Živogošće ligger strax söder om Makarska.

Rhodos
Rhodos har Apollo de senaste två åren storsatsat på att locka barnfamiljerna, framförallt genom det egna hotellet Mythos Beach. Nu riktar företaget även in sig på paren i och med satsningen på fler hotell för enbart vuxna utan barn. Mimosa Suites med perfekt läge i Rhodos stad är ett välkänt hotell på den skandinaviska marknaden som från och med nästa sommar välkomnar enbart vuxna gäster.

Mallorca
På Mallorca breddar Apollo utbudet av hotell med en satsning på en ny ort och en rad spännande temahotell.

Santa Ponsa – är en trevlig liten semesterort med livlig atmosfär. Det finns gott om caféer och restauranger längs stranden och många små barer att välja bland. Trots att Santa Ponsa har vuxit har man försökt bevara känslan av en genuin fiskeby, och det finns en mysig marina att strosa runt i. Palmas hela storstadsutbud ligger bara två mil österut

I natursköna Puerto de Sóller debuterar hotellkedjan Jumeirah med ett riktigt lyxigt hotell. Jumeirah Port Soller Hotel & Spa. Ett fantastisk hotell med en av Mallorcas exklusiva spaanläggningar.

Dessutom satsar Apollo på en rad temahotell på Mallorca med olika inriktning.

Pirathotellet – Pirates Village ligger i Santa Ponsa. Här bor hela familjen mitt i ett piratäventyr med allt vad det innebär från skattjakt till piratattack

Sol Antillas Barbados
Här trivs hela familjen och det anordnas många roliga aktiviteter och personalen gör allt för att sätta guldkant på semestertillvaron. Bli inte förvånad om Fred Flinta eller Wilma dyker upp vid poolen – de kan ha rymt från barnens lilla temapark!

Sol Wave House Mallorca
Välkommen till surfarnas och klubbälskarnas paradis! Mitt på sandstranden, nära Maglufs häftiga nattliv finns detta nytillskott bland öns läckra designhotell. Här finns två vågpooler att slipa surftekniken i och när solen gått ner ser välkända DJ:s från hela världen till att förgylla kvällen.

Beach House
Trendigt, ungdomligt och innovativt. Lägg till bästa tänkbara läge mitt på sandstranden och långa heta nätter med sofistikerade cocktails till rytmerna av välkända DJ:s bästa musikmix, så får du en bild av hur din semester kan te sig på Beach House i Magaluf. Det här är inte bara ett hotell – det är en livsstil!

Skynda fynda
Sommaren 2012 går till historien som en av de blötaste och kallaste på länge. Det gav ett stort efterfrågetryck på resor som innebar att den som bokade sin resa i god tid när det fortfarande fanns mycket att välja på betalade mindre än den som väntade till sista minuten med att boka. För dem som väljer att boka tidigt erbjuder Apollo en första-minuten-rabatt. 72 utvalda hotell går att boka med 1000 kronor i rabattunder båda låg och högsäsong. Gäller fram tom den 30/11.