Träningsresetrenden fortsätter – extraflyg till Fuerteventura

Efterfrågan på träningsresor till Apollos SportResort Playitas på Fuerteventura fortsätter att öka. Därför sätter Apollo in åtta extra avgångar från Arlanda med början den 4 september.  Egentligen skulle flygen till Fuerteventura ha startat i samband med höstlovet den 30 oktober.

Redan den vintern som gick slog Fuerteventura med Playitas som huvudattraktion bokningsrekord. Det ser ut att toppas även den kommande vintern. Just nu har 32 procent fler bokat en resa till Playitas jämfört med samma tidpunkt förra året. Därför sätter Apollo i åtta extra avgångar till Fuerteventura med start redan i september.

Löpartrenden här hemma gör avtryck även på utformningen av Apollos program till Playitas den kommande vintern. Samarbetet med GöteborgsVarvet fortsätter som tidigare. Den kommande vintern arrangeras tre löparresor. (v 47, v10 och v11). Nytt för i år är att vi arrangerar ett Seedinglopp även i november, så totalt erbjuder vi tre Seedningslopp. http://www.apollo.se/se/hur-vill-du-resa/aktiva-resor/training/pages/goteborgsvarvets_loparresa.aspx
Även samarbetet med Svensk Triathlon, Vätternrundan och AerobicWeekends fortsätter, nu med fler avresor och slipat program.

-         Playitas utbud är stort, och man kan alltid åka hit oavsett event eller ej. Men intresset för våra specialarrangemang utöver ordinarie utbud, där deltagarna utövar en specifik sport eller ett intresse ökar. Från hösten erbjuds fler nischade events parallellt med Playitas ordinarie utbud. Vi har haft stor succé på alla våra specialveckor med ex fokus på löpning, cykel, gruppträning eller triathlon. Utbudet har i det närmaste fördubblats jämfört med förra året, säger Kajsa Moström Apollos informationschef.

Förutom nya specialresor erbjuds redan nu flera nyheter på Playitas:
- Nybyggt spa, givetvis med sportfokus på behandlingarna, men också med både hamam och finsk bastu.
- Inomhushall för handboll, basket, innebandy.
- Förbättrade menyer på alla restauranger

- Fler endagsevent (lopp) som Coast2Coast Trailrunning, MTB Marathon, Aquathlon och så självklart Challenge Fuerteventura 13 april 2013.

Se alla våra event här http://www.apollo.se/se/hur-vill-du-resa/aktiva-resor/training/pages/playitas_events.aspx

Läs mer om Playitas stora utbud här: http://www.apollo.se/se/hur-vill-du-resa/aktiva-resor/training/pages/playitasresort.aspx

Läs mer om alla våra avreseorter här: http://www.apollo.se/se/hur-vill-du-resa/aktiva-resor/training/pages/avreseorter.aspx