Amelia Adamo invald i Apoteas styrelse

Amelia Adamo har utsetts till ny styrelseledamot i Apotea på en extrastämma i september. Amelia är tidningsentreprenör och grundare samt tidigare chefredaktör för tidningarna Amelia och M-magasin.

”Jag är väldigt glad över att Amelia Adamo har accepterat erbjudandet om att bli styrelseledamot i Apotea. Jag är övertygad om att hennes erfarenhet från medievärlden och som tidningsentreprenör kommer att bidra positivt till både styrelsens arbete och Apotea”, säger Pär Svärdson, vd för Apotea.se.

Amelia Adamo sitter i dag i styrelsen för Bonnier Magazines & Brands och SSRS Holding och har tidigare varit styrelseledamot i bland annat Adlibris och KappAhl.

”Jag är både glad och smickrad av att få vara med i detta så framgångsrika bolag och tror mina mångåriga konsumenterfarenheter kan komma väl till pass. Jag har stor erfarenhet av hur man adresserar rätt målgrupp och vad som lockar till köp. Att få vara med och utveckla Apotea ser jag så fram emot”, säger Amelia Adamo.

Förutom Amelia Adamo består Apoteas styrelse av Eva Swartz Grimaldi (ordf.), Anders Eriksson, Camilla Günesli, Jonas Hagströmer, Ola Lindell, Monica Lindstedt, Olof Nilsson, Henrik Forsberg Schoultz samt Pär Svärdson.

Pär Svärdson, vd apotea.se, 070-497 42 37, par@apotea.se

Apotea är Sveriges första fullsorterade apotek som bara finns på nätet. Med snabba leveranser, bra priser och det största sortimentet med över 13 000 receptfria varor och 5 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur underlättar vi vardagen för våra kunder. Sedan starten 2011 har försäljningen ökat från ca 11 Mkr till 1,5 Mdkr 2017. Apotea har cirka 500 anställda i Morgongåva och Stockholm. För mer information se: apotea.se.