Apotea får Svensk Handels stora pris Årets Tillväxtföretag

apotea.se, Sveriges enda renodlade nätapotek, har tilldelats Svensk Handels stora pris Retail Awards 2016 i kategorin Årets Tillväxtföretag.

En imponerande tillväxtresa för ett företag i en bransch som först under senare år tagit klivet ut på webben. Årets Tillväxtföretag har varit tidigt ute med att skapa en modell som både pressar priserna och förenklar livet för kunderna, som drivit nya kundbeteenden och som fått något ganska alldagligt att kännas intressant”, lyder juryns motivering.

apotea.se utsågs till Årets Tillväxtföretag i konkurrens med Daniel Wellington och XXL Sport och Vildmark.

"Jag är oerhört stolt över utmärkelsen. Vi på Apotea gör vårt bästa varje dag och blir otroligt glada över den här typen av erkännande för vårt hårda arbete", säger Pär Svärdson, VD för apotea.se.

Retail Awards arrangeras av branschorganisationen Svensk Handel och tidningen Dagens Handel. Årets pristagare tillkännagavs vid en galaföreställning med 600 deltagare i Stockholm på måndagskvällen i anslutning till Svensk Handels årsstämma.

Pär Svärdson, VD, apotea.se, telefon: 070-497 42 37, e-post: par@apotea.se

apotea.se är Sveriges första fullsorterade apotek som bara finns på nätet. apotea.se har det största sortimentet, cirka 11 000 receptfria varor och 5 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och de lägsta priserna enligt HUI. Med snabba leveranser och rådgivning på nätet och via telefon underlättar vi vardagen för våra kunder. apotea.se var först med att få Läkemedelsverkets tillstånd att bedriva apotek på nätet 2011. Sedan dess har försäljningen ökat från ca 11 Mkr till ca 585 Mkr 2015. apotea.se har 170 anställda i Morgongåva och vid huvudkontoret i Stockholm. För mer information se: apotea.se