Apotea.se gör rekordkvartal

Nätapoteket apotea.se har fått en rivstart på 2017. Försäljningen ökar i oförminskad takt och hittills i år har omsättningen per månad överträffat 100 miljoner kronor tre månader i sträck.

”2017 har börjat bättre än vi hade hoppats på. Tillströmningen av nya kunder är god samtidigt som våra befintliga kunder handlar allt oftare. Vi är väl förberedda på en fortsatt tillväxt på den här höga nivån”, säger Pär Svärdson, vd för apotea.se.

Omsättningen efter årets första kvartal landar på 338 miljoner kronor. Det är en ökning med 62 procent jämfört med motsvarande period i fjol då omsättningen uppgick till 209 miljoner kronor. Även resultatet visar en tydlig förbättring.

Den tidigare rekordnivån på 100 miljoner kronor i omsättning per månad har nu överträffats tre månader i sträck: 115, 105 respektive 118 miljoner kronor för januari, februari och mars.

”Den här utvecklingen visar att vårt koncept ligger helt rätt i tiden. Blickar jag tillbaka så kan jag se att det har gått hisnande fort. Under en enda dag skickar vi nu ut lika många paket som vi gjorde under hela 2011.”, säger Pär Svärdson.

Pär Svärdson, vd, apotea.se, telefon: 070-497 42 37, e-post: par@apotea.se

Apotea.se är Sveriges första fullsorterade apotek som bara finns på nätet. Apotea.se har det största sortimentet, över 12 000 receptfria varor och 5 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och de lägsta priserna enligt HUI. Med snabba leveranser och rådgivning via mail, chatt och telefon underlättar vi vardagen för våra kunder. Apotea.se var först med att få Läkemedelsverkets tillstånd att bedriva apotek på nätet 2011. Sedan dess har försäljningen ökat från ca 11 Mkr till 968 Mkr 2016. Apotea.se har 285 anställda. För mer information se: apotea.se.