Apoteas kunder skänker en miljon till SOS Barnbyar

Apotea.se, Sveriges enda renodlade nätapotek, har samlat in över en miljon kronor bland sina kunder hittills i år. Pengarna går oavkortat till SOS Barnbyars verksamhet för övergivna och föräldralösa barn i världen.

Hittills i år har mer än 30 000 kunder hos apotea.se deltagit i insamlingen till SOS Barnbyar som sker på företagets webbplats apotea.se. Den 16 maj passerade insamlingen 1 miljon kronor, varav apotea.se självt bidragit med 300 000 kronor.

”Vi startade insamlingen till SOS Barnbyar i augusti förra året och intresset för att bidra har vuxit för varje månad. Sedan starten har mer än 50 000 kunder skänkt pengar när de samtidigt har handlat i vårt nätapotek. Redan under årets fyra första månader har vi fått in mer än vad vi fick under hela förra året”, säger Pär Svärdson, VD för apotea.se.

”Vi är otroligt glada och stolta över vårt samarbete med apotea.se och vi vill även rikta ett stort tack till deras fantastiska kunder för att redan nu ha nått över 1 miljon kronor insamlat i år. Dessa pengar kommer att förändra liv i grunden för de mest utsatta barnen i Kambodja och Bolivia, säger Johan Carrick, försäljnings- och insamlingschef på SOS Barnbyar.

Insamlingen till SOS Barnbyar på apotea.se fortsätter. Nästa mål är att nå 2 miljoner kronor.

Pär Svärdson, VD, Apotea.se, telefon: 070-497 42 37, e-post: par@apotea.se

apotea.se är Sveriges första fullsorterade apotek som bara finns på nätet. apotea.se har det största sortimentet, cirka 11 000 receptfria varor och 5 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och de lägsta priserna enligt HUI. Med snabba leveranser och rådgivning på nätet och via telefon underlättar vi vardagen för våra kunder. apotea.se var först med att få Läkemedelsverkets tillstånd att bedriva apotek på nätet 2011. Sedan dess har försäljningen ökat från ca 11 Mkr till ca 585 Mkr 2015. apotea.se har 170 anställda i Morgongåva och vid huvudkontoret i Stockholm. För mer information se: apotea.se