Storslam för Apotea i Prisjakts årliga tävling

Apotea har av prisjämförelsesajten Prisjakts användare röstats fram till ”Årets Nätbutik 2017”. Det är fjärde året i rad som Apotea tar hem vad som är ett av näthandelsbranschens allra finaste priser.

Apotea är Årets Nätbutik 2017 och tar vid sidan om storvinsten även hem förstapriserna i kategorierna Skönhet samt Årets Kundservice 2017.

”Det är fantastiskt roligt att Apotea vinner Årets Nätbutik även i år. Det bevisar att vi trots vår snabba tillväxt inte tappat vårt fokus på kunden utan fortsätter leverera en köpupplevelse av högsta kvalitet. Priset sporrar oss att bli bättre och vi kommer kämpa ännu hårdare för att ha nöjdast kunder även nästa år.” säger Pär Svärdson, vd Apotea.

Pär Svärdson är även engagerad i ytterligare två av vinnarna i Prisjakts tävling. Babyland.se blev årets vinnare i kategorin Leksaker, Barn och Baby och jaktbutiken Widforss.se vann Årets nykomling.

Årets Nätbutik är Prisjakts årliga konsumenttävling där användare och besökare sedan 2011 har röstat fram sina favoriter på nätet. Syftet med tävlingen är att kora de e-handlare som svenska folket tycker bäst om, oavsett omsättning och storlek. Alla e-handlare i Sverige kan vara med och i år var 5000 butiker med och tävlande. Butikerna blir kategoriserade baserat på sitt sortiment och en vinnare utses i varje kategori. Dessutom delas huvudpriset Årets Nätbutik ut till den butik som får flest röster totalt. Prisjakt skänker en krona per röst i tävlingen till välgörande ändamål. Det resulterade i år i en check på 111 300 kronor till Friends arbete mot mobbning.

Apotea utsågs nyligen även till Årets e-handlare 2017 av PriceRunner.

Samtliga kategorier: vinnare 2017
Årets Nätbutik 2017 – Apotea
Årets Kundservice – Apotea
Årets Skönhet – Apotea
Årets Onlinevaruhus – Webhallen
Datorer och mobilt – Inet
Film och spel – CDON
Hem, trädgård och vitvaror – Hylte Jakt och Lantman
Leksaker, barn och baby – Babyland
Ljud, bild och foto – Mediamarkt
Möbler och heminredning – IKEA
Skor, kläder och accessoarer – Smilebutiken
Sport, hälsa och fritid – Sportamore
Bil och garage – Däck365
Årets nykomling - Widforss

Pär Svärdson, vd Apotea.se, tel 070–4974237, e-post: par@apotea.se

Apotea.se är Sveriges första fullsorterade apotek som bara finns på nätet, med tillstånd av Läkemedelsverket. Apotea.se har det största sortimentet, över 13 000 receptfria varor och 5 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och de lägsta priserna enligt Handels Utredningsinstitut, HUI. Med snabba leveranser och rådgivning via mail, chatt och telefon underlättar vi vardagen för våra kunder. Sedan starten 2011 har försäljningen ökat från ca 11 Mkr till 968 Mkr 2016. Apotea.se har närmare 380 anställda i Morgongåva och Stockholm. För mer information se: apotea.se.