Tillväxtraketen apotea.se mer än fördubblar omsättningen

Nätapoteksbolaget apotea.se, som säljer apoteksvaror via internet, fortsätter att visa en snabb försäljningstillväxt. Omsättningen för 2015 landade på 585 miljoner kronor, vilket är mer än en fördubbling jämfört med året före då apotea.se omsatte 278 miljoner kronor.

”Vi har ett fantastiskt år bakom oss och trots den stora tillväxten är lönsamheten fortsatt mycket god. Vi fortsätter att växa kraftigt under 2016 och vi siktar nu mot en miljard kronor i försäljning”, säger Pär Svärdson, VD för apotea.se.

Totalt levererade apotea.se 1,9 miljoner paket under fjolåret.

I takt med att bolaget växer kan fler erbjudas anställning i apotea.se, som har sin verksamhet i uppländska Morgongåva. Under 2015 fördubblades personalen, från 70 till 140 anställda.

”Vi kommer att anställa ytterligare 20 personer under våren, varav minst 10 farmaceuter. Dessutom har vi tagit in 10 nyanlända som praktikanter”, säger Pär Svärdson.

Pär Svärdson, VD Apotea.se, tel 070-4974237, mail: par@apotea.se

Apotea.se är Sveriges första fullsorterade apotek som bara finns på nätet. apotea.se har det största sortimentet, cirka 10 000 receptfria varor och 5 000 receptbelagda läkemedel för människor och djur, och de lägsta priserna enligt HUI. Med snabba leveranser och rådgivning på nätet och via telefon underlättar vi vardagen för våra kunder. apotea.se var först med att få Läkemedelsverkets tillstånd att bedriva apotek på nätet 2011. Sedan dess har försäljningen ökat från ca 11 Mkr till ca 585 Mkr 2015. apotea.se har 140 anställda i Morgongåva och vid huvudkontoret i Stockholm. För mer information se: apotea.se