Apolosophy Makeup - Makeupnyheter för känslig hy från Apotek Hjärtat

Nu lanserar Apotek Hjärtat ny makeup från Apolosophy med milda, vårdande och oparfymerade produkter för känslig hud och känsliga ögon. Serien innehåller produkter för de flesta makeupbehov och bygger på rena, säkra och väldokumenterade ämnen. Apolosophys makeupnyheter introduceras hos Apotek Hjärtat under november.

Apolosophy är Apotek Hjärtats eget varumärke med utvalda produkter inom ansikts-, kropps- och hårvård samt makeup. Nu introduceras ett nytt makeupsortiment från Apolosophy, en serie med genomgående milda och vårdande produkter som kan användas av personer med känslig hud och känsliga ögon. Produkterna är oparfymerade och dermatologiskt eller oftalmologiskt testade på känslig hud eller öga.

– Våra kunder efterfrågar i allt högre utsträckning makeup som är särskilt utvecklad för känslig hud och känsliga ögon samt produkter som är vårdande, oparfymerade och dermatologiskt testade. Det har vi tagit fasta på i utvecklingen av Apolosophy Makeup, berättar Ulrika Roth, kategoriansvarig på Apotek Hjärtat.

Apolosophys makeupnyheter utgör en basgarderob med makeupprodukter för de flesta behov. Färgpaletten består av tidlösa färger som ger möjlighet att skapa allt från en naturlig, lätt vardagsmakeup till en mer sofistikerad festmakeup.

– Innehållet är utmärkande för Apolosophys makeupnyheter, som alla har noggrant utvalda, rena och väldokumenterade ingredienser. I serien finns bland annat en mineralpuderfoundation som till 100 procent består av mineraler, särskilt anpassad för känslig hy, säger Ulrika Roth.

Den nya makeupserien från Apolosophy lanseras med start i november 2018 och finns att köpa hos Apotek Hjärtat och på apotekhjartat.se

Fyra makeup-tips för känslig hy
• Rengör ansiktet med mild rengöring speciellt anpassad för känslig hy, och var noga med att ta bort all makeup
• Var varsam mot din hud, applicera din makeup lika försiktigt som du avlägsnar den