Apoteket får nytt förtroende i Stockholm och Gotland

Stockholms läns landsting har idag meddelat att Apoteket får fortsätta leverera dostjänster till och med den 31 december 2015.

– Vi uppskattar mycket att vi får fortsätta samarbeta med Stockholms läns landsting. Vi ser fram emot att tillsammans med landstinget utveckla kvaliteten kring dostjänsten, säger Ann Carlsson, vd i Apoteket.

Avtalsperioden är från den 1 januari 2013 till och med 31 december år 2015. Avtalet kan förlängas upp till 24 månader. Det är cirka 27 000 personer som idag får dosdispenserade läkemedel i Stockholms läns landsting, inklusive Gotland.

Eva Fernvall, varumärkesdirektör i Apoteket, 010 - 447 50 74

Vi är Hela Sveriges Apotek – vi erbjuder konsumenter i hela landet läkemedel och attraktiva hälsoprodukter. Vår rådgivning och våra lösningar ska inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra. Apoteket har ett stort utbud av kunskapstjänster och erbjuder läkemedelsförsörjning till många verksamheter inom vård och omsorg.

Taggar: