Apoteket fortsätter uppdrag för landstinget i Dalarna

Landstinget i Dalarna väljer att fortsätta med Apoteket som leverantör för sin läkemedelsförsörjning. Det nya avtalet gäller från den 1 januari 2013 till den 28 februari 2016.

– Det betyder mycket för oss att få fortsätta vårt samarbete med landstinget i Dalarna. Vi vet att det finns många utmaningar när det gäller att säkra kvaliteten kring läkemedel och detta ger oss möjligheter att stötta dessa utmaningar, säger Ann Carlsson vd i Apoteket.

Eva Fernvall, varumärkesdirektör i Apoteket, 010-447 5074

Vi är Hela Sveriges Apotek – vi erbjuder konsumenter i hela landet läkemedel och attraktiva hälsoprodukter. Vår rådgivning och våra lösningar ska inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra. Apoteket har ett stort utbud av kunskapstjänster och erbjuder läkemedelsförsörjning till många verksamheter inom vård och omsorg.

Taggar: