Brun snabbt - utan sol!

Ingen tid för solning innan semestern? BUSA till det innan semesterbrännan satt sig. Apoteket lanserar just nu tre nya brun-utan-sol produkter som råder bot på vinterblek hud och ger fin färg på direkten. Glöm den morotsfärgande varianten som fanns på 80-talet, Apolivas moderna brun-utan-sol produkter ger en naturlig sommarfräsch ton.

Apotekets breda BUS-sortiment erbjuder lösningen för alla som vill möta solen med färg på kinderna. Perfekt för vårfin lyster på spirorna den första kjoldagen och i ansiktet veckorna innan du hunnit bygga upp din naturliga solbränna.

Vad är BUS?
Gruppnamnet för den typ av skönhetskrämer som skapar en konstgjord solbränna är brun- utan-sol-produkter, ofta förkortat BUS.

Hur fungerar BUS?

BUS-produkterna innehåller ämnet DHA (di-hydroxy-aceton) som aktiveras i hudens yttersta lager. Den solbruna färgen försvinner sedan i takt med att överhuden nöts bort

BUS ingår i Apotekets eget märke Apoliva - en produktserie kvalitetssäkrad, miljögranskad och speciellt framtagen för Apoteket. Produkterna innehåller återfuktande glycerin, naturligt mjukgörande oljor och vårdande vitamin E. De innehåller inte färgämnen eller onödiga tillsatser.

Naturlig solbränna på mindre än två timmar - så här gör du:

1. Börja gärna med att peela kroppen ordentligt för att få bort döda hudceller som gör att färgen sitter sämre. Använd skrubbkräm eller skrubbvantar.
  2. Smörj sedan in dig ordentligt med en återfuktande och mjukgörande kroppslotion/ansiktskräm. Fokusera särskilt på de kroppsdelar du brukar vara lite extra torr på t ex armbågar, knän och fotknölar. Detta för att undvika att huden drar åt sig extra mycket färg från BUS-produkten.
  3. När du är klar, var noga med att skrubba eller tvätta händerna och det inkluderar handflatorna, mellan fingrarna och nagelbanden. Därefter kan du ta lite BUS på handryggen och gnida dem mot varandra. På så sätt får du färg på ovansidan av händerna utan att bli brun om handflatorna.
  4. Apoliva brun-utan-sol bodylotion och ansiktscreme kan användas dagligen, medan Apoliva brun-utan sol kropp & ansikte bör används cirka var tredje dag för bästa resultat.
  5. Var noggrann när du applicerar BUS i ansiktet. Se till att du inte får några kanter eller skarvar och var noggrann med att smörja vid hårfästet, runt ögonbrynen och öronen.
Tänk på att inte låta dig luras av att du är brun eftersom BUS-brännan ger samma skydd som en solbränna. Det är viktigt att du fortsätter använda solskydd.

De nya Apoliva brun-utan-sol produkterna finns i butik från och med april.

• Apoliva brun-utan-sol kropp & ansikte, 150 ml, pris: 85 kr
  • Apoliva brun-utan-sol ansiktscreme, 50 ml, pris: 69 kr
  • Apoliva brun-utan-sol bodylotion, 200 ml, pris: 62 kr

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Gisela Nilsson, produktchef Apoliva, gisela.nilsson@apoteket.se Mobil: 076 - 781 04 59

Vi är Hela Sveriges Apotek – vi erbjuder konsumenter i hela landet läkemedel och attraktiva hälsoprodukter. Vår rådgivning och lösningar ska inspirera till ett liv i hälsa och göra det enklare att må bra. Apoteket har ett stort utbud av kunskapstjänster och erbjuder läkemedelsförsörjning till många verksamheter inom vård och omsorg. Viktiga kunder på den här marknaden är landsting, kommuner och företag.

Taggar: