AppSpotr är finalist i Red Herring Top 100 Europe Award

GÖTEBORG - 10 April 2017 - AppSpotr AB (”AppSpotr”) meddelar idag att man har valts ut som en finalist för Red Herring Top 100 Europe award, en prestigefylld lista som hedrar årets mest lovande teknologiska satsningar från den europeiska affärsregionen.

Red Herrings har valt de mest innovativa företagen från en pool av hundratals företag från hela Europa. De nominerade utvärderas på 20 kvantitativa och kvalitativa kriterium som omfattar disruptive impact, market footprint, proof of concept, finansiella resultat, teknisk innovation, socialt värde, kvaliteten på management, genomförande av strategi och integration i sina respektive branscher.

Denna unika bedömning av potential kompletteras med en genomgång av företagets track record och position, vilket gör det möjligt för Red Herring att se förbi ”buzz” och göra listan till ett värdefullt instrument för att upptäcka och förespråka de största affärsmöjligheterna i branschen.

Finalisterna för 2017 års upplaga av Red Herring 100 Europe award väljs ut baserat på deras tekniska innovationer, styrkan i management, marknadsstorlek, investeringshistorik, kundförvärv och finansiell hälsa. Under månaderna fram till tillkännagivandet, har Red Herring granskat mer än 1200 företag att kvalificera sig för utmärkelsen.

Finalisterna är inbjudna att presentera sina vinnande strategier på Red Herring Europe Forum i Amsterdam april 24- 26, 2017. Top 100 vinnarna kommer att tillkännages vid en särskild prisutdelning på kvällen den 26 april vid evenemanget.

För ytterligare informatin kontakta:

Med AppSpotr kan vem som helst bygga native iOS- och Android-appar utan förkunskaper i programmering. Användaren väljer enkelt den funktionalitet den behöver, skräddarsyr design och innehåll och publicerar sedan den färdiga appen till App Store och Google Play. AppSpotr har nio anställda och är baserade i Göteborg.

Om oss

AppSpotr utvecklar och tillhandahåller tjänster som gör det möjligt att utveckla professionella appar, utan kunskaper om programmering.