Sista dag för handel med BTA

AppSpotr AB (”AppSpotr”) genomförde nyligen en företrädesemission av aktier som avslutades den 24 juli 2017. Även allmänheten gavs möjlighet att teckna aktier i emissionen. Företrädesemissionen tecknades till cirka 320 procent och totalt har 1 581 508 aktier nyemitterats. Sista dag för handel med BTA (Betald Tecknad Aktie) är den 23 augusti 2017.

Den 17 augusti 2017 registrerades 1 581 508 nya aktier hos Bolagsverket, vilket har ökat aktiekapitalet med 316 301,60 SEK. De nya aktierna beräknas vara distribuerade till respektive VP-konto/depå den 29 augusti 2017. Efter den genomförda registreringen hos Bolagsverket uppgår det totala antalet aktier i AppSpotr till 11 839 789 aktier och aktiekapitalet uppgår till 2 367 957,80 SEK.

AppSpotr demokratiserar apputvecklingen i hela världen genom en plattform som låter vem som helst bygga native appar utan förkunskaper i programmering. Användaren väljer enkelt den funktionalitet den behöver, skräddarsyr design och innehåll och publicerar sedan den färdiga appen till olika app butiker. AppSpotr har nio anställda och är baserade i Göteborg.