APSIS värvar produktchef från amerikanskt mångmiljardbolag

Ytterligare topprekrytering till APSIS

Alfred Gerum är ny produktchef hos svenskgrundade APSIS, vars lösningar hjälper företag över hela världen att bygga varumärke och försäljning med hjälp av datadriven marknadsföring. Alfred Gerum kommer närmast från posten som produktchef på det amerikanska mjukvarubolaget Infor med 16 000 anställda och en omsättning på närmare 3 miljarder dollar.

”Det är härligt att vara tillbaka i Malmö efter många års pendlande till New York”, säger Alfred Gerum.

”Jag är otroligt imponerad över hur APSIS investerar i lösningar, kunder och personal. Det ger oss muskler att utveckla en stark plattform för modern marknadsföring och försäljning.”

Alfred Gerum har också arbetat med produktutveckling och Product Management i det svenskgrundade ERP-bolaget Intentia (senare känt under namnet Lawson). Han har själv mycket goda erfarenheter av APSIS lösningar som robusta och lättanvända.

”Jag vet att APSIS system utan problem kan hantera exempelvis 100 miljoner e-postmeddelanden per dag. Samtidigt får en modern marknadsavdelning nu möjlighet att koppla marknadsföring, e-handel och rekommendationer, det gör att hela marknadsavdelningen kan arbeta mer proaktivt och affärsmässigt.”

APSIS grundare Anders Frankel är mycket nöjd med rekryteringen:

”Alfreds kunnande är ovärderligt när APSIS nu utvecklar den moderna marknadsavdelningens nya verktygslåda. Unga kreatörer och säljare har inte tålamod med svårarbetade system och kräver snabba leveranser av högkvalificerade leads och e-handel i väldefinierade och automatiska processer.”

För mer information, vänligen kontakta:

Pelle Rosell, CMO på APSIS

E-mail:  pelle.rosell@apsis.com

Om APSIS

APSIS hjälper organisationer att effektivisera arbetsflöden genom datadriven marknadsföring. APSIS lösningar för marketing automation, e-handel, leadsgenerering och e-postmarknadsföring har hög teknisk kvalitet samtidigt som de är lätta att få på plats och enkla att använda. Lösningarna gör att en organisation kan skapa relevanta och personligt anpassade budskap som bygger förtroende och ökar försäljning mot både befintliga och potentiella kunder. APSIS grundades 2001 och har cirka 280 anställda samt över 6 000 kunder i 50 länder. Mer information:  www.apsis.se

Om oss

APSIS hjälper organisationer att effektivisera arbetsflöden genom datadriven marknadsföring. APSIS lösningar för marketing automation, e-handel, leadsgenerering och e-postmarknadsföring har hög teknisk kvalitet samtidigt som de är lätta att få på plats och enkla att använda. Lösningarna gör att en organisation kan skapa relevanta och personligt anpassade budskap som bygger förtroende och ökar försäljning mot både befintliga och potentiella kunder. APSIS grundades 2001 och har cirka 280 anställda samt över 6 000 kunder i 50 länder. Mer information: www.apsis.se