AQ Group förvärvar B3CG Interconnect

AQ Group AB har den 8 maj, 2018 tecknat ett avtal om att förvärva 100% av aktierna i B3CG Intecconnect Inc. ( http://www.b3cg.com/en/home/ ) och dess dotterbolag B3CG Interconnect USA Inc. Köpeskillingen är 13,6 miljoner CAD plus en tilläggsköpeskilling över två år på max 6 miljoner CAD. Övertagandet sker idag.

B3CG är en ledande leverantör av komplexa elektriska kablage, högspänningskablage och elektromekaniska moduler för varierande industrier. De två bolagen har en total omsättning om 35 miljoner CAD med en vinstmarginal i paritet med AQ. De har ca 300 anställda i verksamheterna i  Saint Eustache, Quebec, Canada och i Plattsburgh, New York, U.S.A.

"Vi är väldigt förväntansfulla över att etablera oss i Kanada och U.S.A. B3CG har en lång histora med erfaren ledning och bolaget passar bra in i vårt affärsområde Kablage. Vi har träffat deras största kunder och fått väldigt fin feedback så vi är väldigt glada över förvärvet." säger Claes Mellgren, koncernchef i AQ Group.

“AQ Group är en stark spelare inom kontraktstillverkning och har dotterbolag med liknande verksamhet som oss. AQ har starka värderingar, som passar väl in i vår företagskultur. Vi ser positivt på att vara en del av en internationell koncern och vi tror att det kommer att hjälpa oss i våra tillväxtambitioner", säger François Demers, VD i B3CG.

Koncernchef, Claes Mellgren telefon, 070-592 83 38

Denna information är sådan information som bolaget är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom Claes Mellgrens försorg, för offentliggörande den 8 maj 2018 kl. 20:00 CET.

Huvudkontoret ligger i Västerås. AQ har totalt den 31 december 2017 ca 5 500 anställda i Sverige, Bulgarien, Estland, Indien, Kina, Litauen, Mexiko, Polen, Italien, Thailand, Ungern och Serbien.

År 2017 hade AQ en omsättning på ca 4,0 miljarder SEK, och sedan koncernen startade år 1994 har AQ redovisat positivt resultat varje kvartal.

AQ har högsta kreditvärdighet AAA enligt Bisnode.