• Aqeri/

Aqeri Holding AB (publ) flyttar från First North Premier till First North samt övergår till halvårsrapportering

Styrelsen i Aqeri Holding AB har på ordinarie styrelsemöte beslutat att Aqeri lämnar segmentet First North Premier, och övergår samtidigt till halvårsrapportering med omedelbar verkan.

Aqeri Holding AB finns i fortsättningen på segmentet First North och nästa informationstillfälle blir i samband med bokslutskommunikén för 2015 vilket sker 2016-02-22. Sista dag för handel på First North Premier är den 30 september 2015 och första dag för handel på First North är den 1 oktober 2015.

Manne K A Koerfer, VD, tel. 070 773 48 18

Aqeri är en ledande svensk leverantör av dator- och kommunikationsutrustning för extrema förhållanden, en viktig nisch i försvars- och civilapplikationer. Produkterna är anpassade för att tåla bland annat vibrationer, orena miljöer, elektromagnetisk strålning och varierande klimatförhållanden samt att kunna levereras i kundprojekt över lång tid. I över 25 år har koncernen hjälpt till att kundanpassa lösningar. Aqeri Holding AB (publ), med organisationsnummer 556280-6660, har sitt säte i Stockholm, Sverige. Bolagets aktie (ticker: AQER) handlas sedan den 25 april 2005 på First North som drivs av Nasdaq OMX. Certified advisor är Remium, www.remium.com.