Aqeri Holding AB ansökt om konkurs

I dag inlämnades konkursansökan till Solna Tingsrätt rörande Aqeri Holding AB.

Aqeri Holding AB har ingen rörelse eller intäkter och bolagets väsentliga tillgång är aktierna i dotterbolaget som är nedskrivna. Aqeri Holding ABs skuld till Aqeri AB har inte förändrats under de senaste dagarna. Utifrån detta beslöt styrelsen att ansöka om konkurs.

Konkursförvaltare kommer att vara advokat Carl Johan Friis, Lindskog Malmström Advokatbyrå, Box 27707, Stockholm, telefon 08-599 29 00.

För ytterligare information:
Kontakta styrelsen Aqeri, tel 08-564 737 30

Denna information är sådan information som Aqeri Holding AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 16 juni 2017 kl. 18.10 CET.